خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی:

در هیچ جای دنیا مصادیقی مانند تحریم‌های علیه ایران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۵۹

پورابراهیمی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر تحریم بانک مرکزی را خلاف قوانین دنیا دانست و گفت: در هیچ جای دنیا مصادیقی مانندتحریم های علیه ایران وجود ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه پرسش و پاسخ پیرامون اقتصاد مقاومتی در تالار وحدت دانشگاه بین المللی شهید باهنر با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: ایشان اهتمام جدی بر ایجاد یک نگاه و رویکرد تحولی در بحثاقتصاد کشور دارند.
به گزارش ایلنا از کرمان وی با بیان اینکه یکی از عواملی که باعثشده است در سال‌های اخیر در حوزه اقتصادی موفق نباشیم، ساختار نا‌مناسب اقتصادی است که از قبل از انقلاب برای کشور تبیین شده، افزود: این ساختار، ساختار بودجه ریزی کشور است که بر اساس نفت تهیه می‌شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی بودجه، ۸۰ درصد درآمد دولت بر اساس فروش نفت است، گفت: در بودجه کنونی درآمد دولت، تنها ۲۰ درصد ازسایر موارد مثل مالیات، عوارض و گمرک تامین می‌شود در حالی که در دنیا برعکس است.
وی خاطر نشان کرد: درآمدی هم که از محل فروش نفت بدست می‌آید صرف حقوق وهزینه‌های جاری دولت می‌شود و برای مصارف عمرانی چیزی نمی‌ماند.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه امام راحل بار‌ها برکاهش وابستگی اقتصاد کشور از نفت تاکید کرده و مقام معظم رهبری هم بر این مسئله اصرار جدی دارند، گفت: نفت یک دارایی است که بالاخره روزی تمام می‌
شود.
وی با بیان اینکه با تحریم نفتی ایجاد شده بر علیه کشور میزان فروش نفت هم پائین آمده، افزود: البته مقابله دشمن با کشور از‌‌ همان اول انقلاب که هنوز هم ادامه دارد بی‌تاثیر نیست.
پورابراهیمی تحریم کشور را بر خلاف تمام تعهدات بین المللی دانست و گفت: هیچ جای دنیا مصادیقی مانند تحریم‌های علیه ایران وجود ندارد و تحریم بانک مرکزی خلاف قوانین دنیا است که بر کشور ما تحریم کردند.
وی تحریم بانک مرکزی را اوج خصومت آمریکائی‌ها بر علیه نظام مقدس اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در تمام جنگ‌هایی که در جهان بوجود آمده بانک مرکزی آن کشور را تحریم نکردند اما علیه ایران اسلامی این تحریم ادامه
دارد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضعف وحدت فرماندهی دردولت در حوزه اقتصادی را یکی دیگر از مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور دانست و خاطر نشان کرد: در بیان مواضع اقتصادی دولت باید انسجام در گفتار ورفتار باشد.
وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی باید یک صدای واحد از دولت به گوش برسد تا بخش غیر دولتی با آرامش خیال بتواند سرمایه گذاری انجام دهد.
پورابراهیمی افزود: ارائه برنامه زمان بندی عملیاتی در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی دولت خواسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه یکی از محور‌های اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است، گفت: توانمندی‌های علمیکشور

در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته و رتبه کشور را در سطح منطقه به رتبه یک منطقه رسانده است.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه علم ایجاد شده باید به خلق ثروت تبدیل شود، خاطر نشان کرد: حلقه

مفقوده ما در تجاری سازی علم است که باید سریعا عملیاتی شود.

وی افزود: تجاری سازی علم گامی بلند برای محقق شدن اقتصاد دانش بنیان است. پورابراهیمی از تشکیل بورس ایده در تالار بورس اوراق بهادار کشور درآینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بعضی‌ها نگران بودند که ایده و طرح علمی
آن‌ها بدون در نظر گرفتن صاحب طرح در زمانی دیگر استفاده شود که با تشکیل این بورس، ایده آن‌ها ثبت شده و غیر قابل استفاده بدون در نظر گرفتن صاحب طرح می‌شود.
گفتنی است بدلیل استقبال بسیار زیاد دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان از جلسه پرسش و پاسخ پیرامون اقتصاد مقاومتی و طرح سوالات متعدد و مختلف و بدلیل کمبود وقت این جلسه به مدت ۴ ساعت در روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه تمدید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز