خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

اقتصاد مقاومتی در همت بلند مردم تجلی پیدا می کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۱۳

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم بخش کوهساران شهرستان راور با اشاره به شکوفا شدن ظرفیت های بزرگ اقتصادی در کشور با وجود تحریم، ‌ گفت: اقتصاد مقاومتی در همت بلند مردم تجلی پیدا می کند.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بازدید از روستاهای بخش کوهساران شهرستان راور و بررسی مشکلات این منطقه در جمع مردم این بخش، ‌ گفت: آگاهی مردم از وضعیت کشور به ارتقای نظام مقدس اسلامی کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا از کرمان وی با اشاره اینکه کشور از شرائط اقتصادی خاصی برخوردار است، افزود: به دلیل وابستگی دولت‌ها از اول انقلاب و قبل از آن به نفت، کشور دچار یک ضعف اقتصادی شدید شده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه فروش نفت کشور به معنی فروش املاک در یک خانواده است و به هر حال این املاک تمام شده و خانواده را به بن بست مالی می‌رساند، تشریح کرد: منابع نفتی کشور هم بنا به گزارش کار‌شناسان در حال تمام شدن است و دولت باید از درآمد نفتی جدا شده و به سمت درآمد‌های مستمر برود.

وی با اشاره به اینکه کشور در حال یک جنگ اقتصادی است و در سال‌های اخیر، آمریکا در حوزه اقتصادی هر کار می‌توانسته بر علیه کشور انجام داده است، گفت: دولت شدیدا با کسری بودجه مواجه شده و اداره کشور از محل فروش نفت با وجود تحریم‌ها بسیار سخت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کشور در حال دگرگونی و تغییر در ساختار اجرایی خودش است، ادامه داد: به همین علت مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی که یک الگوی کامل اسلامی در حوزه اقتصاد است را معرفی کرده است.

وی تحریم اقتصادی را یک نعمت الهی عنوان کرد و افزود: اقتصاد کشور در حال جدا شدن از نفت است که آینده کشور را متحول می‌کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در همت بلند مردم تجلی پیدا می‌کند، خاطر نشان کرد: جای جای کشور از نعمات الهی برخوردار است که باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کرد.

وی افزود: رفتن به سمت سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی را با تمام توان در مجلس پی گیری می‌کنیم و به لطف خداوند این وضعیت اقتصادی در کشور ماندگار نیست.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نمونه اقدامات انجام شده در مجلس را ندادن مجوز به دولت برای پرداخت یادانه‌ها از محل بودجه عمومی کشور عنوان کرد و گفت: امسال به دولت اجازه نخواهیم داد که از بودجه عمرانی کشور برای مصارف دیگر استفاده کند.

وی با بیان اینکه در قانون هدفمندی هم آمده بود که پرداخت یارانه‌ها حتما نباید نقدی باشد، اظهار داشت: پرداخت یارانه‌ها به این صورت باعثافزایش هزینه‌های جاری کشور و در نتیجه افزایش تورم در جامعه شد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه یارانه‌ها می‌توانست به صورت حمایت‌های اجتماعی پرداخت شود، افزود: بهداشت و درمان مردم در حال تهدید است و در هر شهر و روستایی که پا می‌گذاریم، مردم از وضعیت اشتغال فرزندانشان ناراحت هستند.

وی تصریح کرد: دولت باید پرداخت یارانه‌ها را به صورت حمایت‌های اجتماعی و در بحثاشتغال سرمایه گذاری کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته جوانان فکر نکنند که کار فقط پشت میز نشینی است، ‌ گفت: از تمام توان و حرفه خود استفاده و کارآفرینی کنید.

در این جلسه از طرف اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در بخش کوهساران شهرستان راور مشکلات مردم در این مناطق عنوان شد که نبود راه آسفالته در بعضی روستا‌ها، نبود آب شرب، ‌ خانه بهداشت، عدم کیفیت آموزشی مناسب در مدارس، تعطیلی معدن ذغالسنگ هجدک و بیکاری عده زیادی از مردم منطقه، عدم آنتن دهی تلفن همراه، نبود شبکه گاز رسانی با توجه به وجود سرمای سخت در زمستان، عدم دریافت شبکه‌های دیجیتالی تلویزیون و فعال نبودن شرکت‌های تعاونی در روستا‌ها برای تامین مایحتاج زندگی و خرید کود و سم کشاورزی از اساسی‌ترین آن‌ها بود.

گفتنی است در این بازدید میر صادقی فرماندار شهرستان راور، مقبلی مدیر کل راه و شهر سازی استان، بیگلری مدیر کل تعاون روستایی استان، رشیدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلآب روستایی، بیجامی معاون شرکت گاز نیز همراه دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند که برای برطرف شدن مشکلات مردم در این منطقه قول همکاری داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز