خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان خبر داد:

نوسازی۴۰۰ هکتار بافت قدیمی و فرسوده تاریخی

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۱۶

سال ۹۳ بهار و رونق بافت قدیم است، ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده تاریخی در کرمان وجود دارد که باید نوسازی شوند.

کرمان - ایلنا: شهردار کرمان تعامل دو نهاد شهرداری و میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عنوان بهار رونق بافت تاریخی در کرمان قلمداد کردوافزود: راهکار رسیدن به جریان مطلوب شهری، افزایش نقاط مشترک میان دو مجموعه شهرداری و میراثفرهنگی است.
به گزارش ایلنا از کرمان سیف الهی در جمع خبرنگاران با تاکید بر رویکرد مثبت و تعاملی شورا و شهرداری کرمان، خاطرنشان کرد: امید می‌رود این موج مثبت از سوی شورای اسلامی شهر، شهرداری و میراثفرهنگی کرمان ایجاد شده و در همه بخش‌ها به ویژه در نگاه شهروندان تسری یابد تا انقلاب و حرکتی جدید در بافت قدیم شهر ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه باید مجموعه میراثفرهنگی، شهرداری و شورا، دست در دست یکدیگر گذارند و با رویکردی جدید مجموعه میراثشهر کرمان را از آب و گل درآورند، تصریح کرد: راهکار رسیدن به جریان مطلوب شهری، افزایش نقاط مشترک میان دو مجموعه شهرداری و میراثفرهنگی است.
وی سال ۹۳ را بهار بافت قدیم کرمان عنوان و تصریح کرد: ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در کرمان وجود دارد که باید نوسازی شوند.
شهردار کرمان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی میدان شهدا از آمادگی کامل شهرداری و شورا جهت تسهیل شرایط ساخت و ساز در بافت قدیم شهر کرمان افزود: وقتی مردم احساس کنند رونق به بافت قدیمی و تاریخی بازگشته، خود پیشگام حضور در آن می‌شوند
وی میدان گنجعلی‌خان کرمان را نگین شهر کرمان عنوان و تصریح کرد: می‌دانی شبیه گنجعلی‌خان که در دوران صفویه ساخته شده، در محل میدان شورا احداثمی‌شود.
سیف الهی با تاکید بر اینکه طوفان‌های سیاسی بیرون از کشور مثل تحریم‌ها بر سرمایه‌گذاری داخل کشور تاثیرگذار است، افزود: ‌‌ همان گونه که استاندار کرمان بر فعالیت بخش خصوصی تاکید بسیار دارد، شهروندان باید با حضور فعال‌تر و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف، در راستای آبادانی شهر به کمک مسئولان بشتابند.
سیف‌الهی از سرمایه‌گذاری موسسه مالی و اعتباری عسکریه در اجرای چند پروژه عمرانی در شهر کرمان خبر داد و گفت: اجرای طرح تله‌کابین قائم از ۲۵۰ متری گنبد جبلیه تا کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) از جمله پروژه‌هایی است که با همکاری این موسسه و شهرداری به زودی اجرایی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تله کابین قائم دو کوه قلعه دختر و کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان(عج) را در مجموعه پردیسان قائم به یکدیگر وصل می‌کند، گفت: قرار است این تله کابین به طول یک و نیم کیلومتر و با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداثشود.
شهردار کرمان به راه‌اندازی بازار بزرگ صنعت ساختمان در محل میدان بیرم‌آباد اشاره و تصریح کرد: مجموعه میوه و تره‌بار قدیم شهر در این میدان را شهرداری تملک کرده و در حال حاضر زمین و پروانه آن سهم آورده شهرداری محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز