خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر کرمان خبر داد:

تصویب بودجه شهرداری کرمان با ۱۴ درصد افزایش

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۵۲۳

در جلسه شورا، فرایند بررسی لوایح درآمدی و هزینه ای بودجه شهرداری کرمان اعضای شورای شهر کرمان با ۱۴ درصد افزایش بودجه شهرداری در سال آینده موافقت کردند.

کرمان - ایلنا: رییس شورای شهر کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی از موافقت اعضای شورا با احداثدروازه ورودی شهر و احیای برخی از دروازه های قدیمی کرمان خبرداد و اظهار داشت: از آنجا که در قدیم، شهر کرمان به شهرشش دروازه مشهور بوده است اعضای شورا با احیای آنهای به عنوان نمادهایی برای شهر کرمان موافقت نمودند.

به گزارش ایلنا از کرمان مویدی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای این طرح و همچنین ضرورت ساخت یک دروازه ورودی برای شهر از سمت جاده تهران، اعضای شورا که پیش از این با افزایش ۱۲ درصدی بودجه شهرداری موافقت کرده بودند، با ۲ درصد افزایش دیگر به منظور اجرای این طرحها در شهر کرمان در سال ۹۳ موافقت کردند.

رییس شواری اسلامی شهر کرمان ادامه داد: با توجه به ۱۴ درصد افزایش در نظرگرفته شده، رقم بودجه شهرداری از ۲۰۴ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۳۵ میلیارد تومان در سال ۹۳ رسید.

مویدی خاطرنشان کرد: جزئیات لوایح بودجه پیشنهادی شهرداری در جلسات متعدد بررسی شد و به تصویب اعضا رسید.

در این نشست مصوبات کمیسیون های مختلف شورا نیر بررسی و به تصویب رسید.

رییس کمیسیون بانوان شورای شهر کرمان با اشاره به حضور اعضای شوار در ویژه برنامه روز پرستار و اهدای جوایز به این عزیزان توسط دو تن از اعضای شورا، از بازدید اعضای این کمیسیون از محل احداثدومین پارک بانوان شهر کرمان در باغ توکل آباد خبر داد.

وی تصریح کرد: بر اساس بازدید ی که از محل احداثدومین پارک بانوان داشتیم، مشخص شد که این فضا به لحاظ شرایط و موقعیت بسیار مناسب احداثچنین مجموعه ای است. وی از دقت نظر شهردار محترم در جانمایی این مکان با توجه به این که هم از لحاظ فضا بسیار مناسب است و هم از این جهت که در یک منطقه محروم شهر کرمان واقع است، تقدیر کرد.

رییس کمیسیون فرهنگ و IT نیز پیشنهادات این کمیسیون مبنی بر راه اندازی سایت فرهنگسرای مجازی به عنوان محلی جهت ارائه آثار فرهنگی و مقالات و جهت دهی برخی بودجه های فرهنگی شهری به منظور استفاده بیشتر از فضاهای مساجد در امور فرهنگی شهروندان را ارائه کرد.

رییس کمیسیون بهداشت شورا نیز از برگزاری نشست این کمیسیون به منظور بررسی مصوبات ۶ ماه گذشته خبر داد.

وی پیگیری ایجاد کارگروه بهداشتی جهت بررسی مشکلات، برگزاری جلسات آموزش عمومی با همکاری افراد متخصص و پیگیری مباحثشناسه دار کردن سموم کشاورزی با همکاری گیاهپزشکان را از جمله برنامه های این کمیسیون در سال آینده اعلام کرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری نیز از برگزاری نشست این کمسیون با حضور معاون خدمات شهری و بررسی برنامه های نوروزی شهرداری در این کمیسیون خبر داد و تصریح کرد: در سال آینده به منظور آشنایی بیشتر با روند کار شهرداران مناطق نشست های مشترکی با ایشان برگزار خواهد شد.

رییس کمیسیون اجتماعی شورا نیز در این نشست گفت: پیشنهاد می کنیم در ادامه مصوبات سال های گذشته شورا مبنی بر استفاده پرستاران، اساتید، فرهنگیان و کارگران از برخی فضاهای شهرداری از جمله شهربازی و موزه تاکسودرمی با ۵۰ درصد تخفیف این مصوبه همچنان ادامه یابد، که این موضوع به تایید سایر اعضا رسید.

وی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه پیشگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی شهر کرمان با حضور سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از جمله شورا، شهرداری، اداره امور زندان‌ها، دادگستری، فرمانداری، ورزش و جوانان خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری این کمیسیون نامه ای از سوی شورا در خصوص بازگشت آثار استاد صنعتی به استانداری کرمان ارسال شده است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز پیشنهاد احداثدروازه قرآن به عنوان دروازه ورودی شهر کرمان و احیای برخی دروازه های قدیمی شهر کرمان را ارائه کرد که به تصویب اعضا رسید.

شهردار کرمان نیز در خصوص احداثدروازه شهر کرمان به طرح جامعی که پیش از این در شهرداری در این خصوص تهیه شده بود اشاره کرد و اظهار داشت: طرحی که در سال گذشته تهیه شده بود، در قالب یک پروژه مشارکتی با بخش خصوصی در نظر گرفته شده بود که در آن فضاهای متعدد تجاری ویژه فروش سوغات کرمان طراحی شده.

سیف الهی تصرح کرد: با توجه به موافقت شورا این طرح بررسی و به شورا ارسال می شود تا در صورت تصویب اقدامات اجرایی آن آغاز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز