خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی استان کرمان خبر داد:

واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی جهت مرمت و استفاده عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۵۱۹

نشست مشترک مدیران میراثفرهنگی و شهرداری کرمان در خصوص تدوین سیاست های کاری مشترک این دو نهاد برگزار شد.

کرمان - ایلنا: در نشست مدیران میراثفرهنگی و شهرداری کرمان مهاجری مدیر کل میراثفرهنگی استان کرمان گفت: آماده ایم در سازمان میراثفرهنگی با رعایت ضوابط، رویکرد جدیدی را به کار گیریم تا در این دوره ۴ ساله شاهد تأثیر مثبت این تعامل در بافت قدیم و تاریخی باشیم.

به گزارش ایلنا از کرمان وی موقعیت تعاملی ایجاد شده را زمانی برای بروز توانایی های دو مجموعه جهت خدمت به شهروندان بیان کرد وافزود: امیدواریم دوستان مجموعه شهرداری، ما را یار، همکار و پیشتبان خود بدانند.

مهاجری استفاده از تجارب دیگران و پرهیز از دوباره کاری در بحثحفاظت از آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: آماده ایم در سازمان میراثفرهنگی با رعایت ضوابط، رویکرد جدیدی را به کار گیریم تا در این دوره ۴ ساله شاهد تأثیر مثبت این تعامل در بافت قدیم و تاریخی باشیم.

مدیر کل میراثفرهنگی استان کرمان تجارب ارزنده همکاران یزدی در احیای بافت تاریخی این شهر رامثال زد و گفت: به منظور استفاده از این تجارب مقرر شده نشست های مشترکی با ایشان داشته باشیم.

وی بحثواگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی جهت مرمت و استفاده عمومی را عنوان کرد و تصریح نمود: سیاست ما در میراثاین است که مالکان شخصی بناهای تاریخی را نیز جهت مرمت و حفظ این ابنیه و استفاده بهینه از آن تشیوق کنیم، علاوه بر این که در زمینه تغییر کاربری ها و ارائه تخفیف در بحثعوارض، نهایت همکاری را خواهیم داشت.

مهاجری، همچنین به مذاکراتش با رییس شورای شهر اشاره کرد و گفت: رییس محترم شورای شهر، آمادگی این شورا و شهرداری را جهت احیای مجموعه قلعه دختر و اردشیر اعلام کرده است.

مدیر کل میراثفرهنگی بابرشمردن برخی آثار تاریخی نیازمند مرمت کرمان، مرمت و احیای آنها را عاملی جهت رونق بافت تاریخی بیان داشت.

وی با اعلام این خبر که درصدد هستیم نشست های مشترک میان کارشناسان شهرداری و میراثو جلسات بینابینی میان مدیران این دو مجموعه را به صورت منظم و ماهانه برگزار شود، راهکار رسیدن به جریان مطلوب شهری را افزایش نقاط مشترک میان دو مجموعه بیان کرد.

در ادامه شهردار کرمان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، بحران های را که مجموعه میراثفرهنگی با آن روبرو بوده است را یادآور شد و گفت: این که همکاران سازمان میراثفرهنگی توانسته اند از این طوفانها عبور کنند، نشان از توانمندی ایشان دارد و جای قدردانی دارد.

سیف الهی تصریح کرد: انصافاً قبول مدیریت از طرف آقای مهاجری، فداکاری بزرگی بوده است، علاوه بر اینکه نوید بخش بهاری پرشکوفه برای میراثکرمان نیز خواهد بود.

شهردار کرمان افزود: از آنجا که حاج آقا مهاجری به لحاظ شخصیتی نمی توانند در سکون و رکود بمانند این موقعیت و فرصت بواقع برای مجموعه میراث، شهرداری و از همه مهمتر شهر کرمان می تواند به عنوان بهار رونق بافت تاریخی در کرمان قلمداد شود.

سیف الهی با اشاره به اینکه باید مجموعه میراث، شهرداری و شورا، دست در دست یکدیگر گذارند و با رویکردی جدید مجموعه میراثشهر کرمان را از آب و گل درآورند، تصریح کرد: اینکه در یک دوره میراثی ها، شهرداری را مقصر همه امور می دانستند و بالعکس همکاران شهرداری میراثی ها را مقصر همه چیر می دانستند باید تغییر کند و به جای آن بحثتعامل دو مجموعه بر سر زبانها بیفتد.

شهردار کرمان خاطر نشان کرد: با فضایی که در سایه حمایت استاندار محترم، وجود مدیر کل جدید میراث، رویکرد مثبت و تعاملی شورا و شهرداری بوجود آمده لازم است که این موج مثبت از سوی خودمان ایجاد و در همه بخش ها بویژه در نگاه شهروندان تسری یابد.

مهندس سیف الهی گفت: تمام مجموعه بویژه حوزه فرهنگی وروابط عمومی شهرداری به طور همه جانبه در اختیار اهداف مشترک دو مجموعه هستند تا با یاری خداوند، انقلاب و حرکت جدید در بافت قدیم هر چه سریعتر به ظهور رسد.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که این نگاه را به تمام رده های کاری شهرداری منتقل کنیم و امیداواریم که در میراثنیز چنین باشد تا با این دیدگاه شهروندان شاهد نتایج آن باشند.

شهردار کرمان تصریح کرد: وقتی که مردم احساس کنند که رونق به بافت قدیمی و تاریخی بازگشته خود پیشگام حضور در آن خواهند شد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی میدان شهدا از آمادگی کامل شهرداری و شورا جهت تسهیل شرایط ساخت و ساز در بافت قدیم شهر کرمان خبر داد.

گفتنی است در ادامه این نشست، برخی معاونین حاضر در نشست به بیان دیدگا ها و ارائه راهکارهای تعامل بیشتر دو مجموعه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز