خبرگزاری کار ایران

در آستانه شهادت امام سجاد(ع) برگزار می شود:

اجرای سه مجلس تعزیه در آستانه شهادت امام سجاد(ع

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۷۵

همزمان با ایام اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و در آستانه شهادت امام سجاد(ع)، سه مجلس تعزیه در شهر کرمان اجرا می‌شود.

کرمان - ایلنا: همزمان با ایام اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و در آستانه شهادت امام سجاد(ع)، سه مجلس تعزیه در شهر کرمان اجرا می‌شود. مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار با اعلام این خبر، گفت: هنری که امروزهبه عنوان تعزیه خوانی یا شبیه‌خوانی از آن یاد می‌کنیم ریشه عمیق در تاریخ مردم قدر‌شناس ایران دارد.

به گزارش ایلنا از کرمان انکوتیافزود: تعزیه امروزه با جان مردم آمیخته شده و ظرفیت بسیار بالایی در جهت آشنایی با معارف اسلامی و تبیین واقعه عاشورا در ابعاد مختلف است.

وی با ذکر این مطلب سه مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر، شهادت عباس و مجلس تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه(س) همزمان با ایام اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و در آستانه شهادت امام سجاد(ع) به روایت دوم در شهر کرمان شبیه خوانی می‌شود، گفت: این مجالس از تاریخ سه شنبه ۵ آذر تا پنجشنبه ۷ آذر ماه جاری به مدت سه شب از ساعت ۱۹ الی ۲۱ در حسینیه سیدالشهداء شهر کرمان واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی، ابتدای خیابان شهیدان اعتباری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجالس تعزیه توسط گروه تعزیه منتخب از بخش چترود روستاهای هوتک، سرآسیاب و روستای ده زیار اجرای عمومی می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌ این سه مجلس توسط مجتبی سعادتی مجد، محمد، علی، امیرعباس، اکبر و امین افضلی، حسن نژادکمونوئیه، محمدمهدی و امیرحسین می‌راحمدی، دانیال مهدوی و محمد و ثارالله انکوتی شبیه خوانی می‌شود.

مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار عنوان کرد: همچنین به همین مناسبت مجلس تعزیه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) توسط همین گروه عصر پنجشنبه ساعت ۱۴:۳۰ در سقاخانه ابوالفضل(ع) روستای ده زیار شبیه خوانی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز