خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق کارآفرینی استان کرمانشاه خبر داد:

پرداخت ۴۸۶ میلیارد تومان تسهیلات صندوق در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۹۳۰

مدیر صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه از پرداخت ۴۸۶ میلیارد تومان‌تسهیلات در استان کرمانشاه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبر داد و تاکید کرد: این تسهیلات در قالب ۳۲ هزار و ۵۹۷ نفر به هم استانی ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، «مسعود خاکسار» در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد تصریح کرد: پرداخت این میزان تسهیلات منجر به ایجاد ۲۱ و ۱۰۰ شغل در استان کرمانشاه شده است.

وی به  میزان تسهیلات در قالب قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد در بخش‌های ازدواج، اشتغال خانگی، ضروری، خویش فرمایی، روستاییان و عشایر و سایر بخش‌ها پرداخت شده اشاره نمود وگفت : هدف از پرداخت تسهیلات این صندوق را حمایت از کارآفرینان با تسهیلات نرخ چهار درصد و تنفس ۶ ماه تا یکسال و حتی ۲ سال بوده است.

 خاکسار گفت : این صندوق به متقاضیان دریافت تسهیلات مشاوره می دهد و بعد از پرداخت تسهیلات نیز بر نحوه هزینه کرد این تسهیلات نظارت کامل دارد تا منجر به ایجاد اشتغال شود.

وی به پرداخت تسهیلات سفر رییس جمهوری به استان در سال ۹۴ نیز اشاره کرد و افزود : در این سفر ۱۴ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۲۳هزار و هشت فقره پرداخت شد که ۱۰ میلیارد تومان آن تسهیلات ضروری و مابقی در قالب ایجاد اشتغال بود.

این مقام مسئول  عمده فعالیت صندوق کارآفرینی را حمایت از اشتغال روستاییان و عشایر دانست و بیان کرد : در این راستا تفاهم نامه های همکاری با بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق توسعه روستاییان و عشایران منعقد کرده ایم و حمایت های مالی از ایجاد اشتغال در این بخش انجام شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در ادامه به پرداخت ۸۱۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستاییان و عشایر در قالب ۷۰۵ مورد اشاره کرد و تصریح کرد: برای اشتغال زلزله زدگان استان نیز ۱۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب چهار هزار و ۵۷۷ فقره تسهیلات پرداخت کردیم.

وی اظهار کرد ، این تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از زلزله در قالب تسهیلات ۱۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومانی بسته به میزان خسارت پرداخت شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی استان کرمانشاه به اشتغال مددجویان کمیته امداد امام (ره) نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز ۵۶۶ فقره به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

خاکسار در ادامه افزود: پنج میلیارد و ۹۷۳ میلیون تومان در قالب ۱۲۹ فقره تسهیلات به ایثارگران و یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان در قالب ۷۰ فقره به زندانیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت:در قالب حمایت از اشتغال جوانان و فعالیت های ورزشی نیز ۳۵ فقره تسهیلات به مبلغ سه میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان و در قالب انعقاد تفاهم نامه با فنی و حرفه ای ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان در قالب ۱۲۷ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

خاکسار حمایت از تولید فرش دستباف استان را نیز یکی از برنامه های این صندوق دانست و گفت: در راستای اجرای طرح پشم تا فرش در شهرستان های کرمانشاه و سنقر و کلیایی ۱۷۶ فقره تسهیلات به مبلغ هفت میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه همچنین در ادامه این نشست خبری با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای گردشگری و صنایع دستی در استان کرمانشاه، گفت: تاکنون ۳۶۹ فقره تسهیلات گردشگری و صنایع دستی به مبلغ ۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان در استان پرداخت شده است.

خاکسار با بیان اینکه تسهیلات این بخش همچنان ادامه دارد، افزود: ما از توسعه گردشگری و صنایع دستی در استان به خصوص در روستاها حمایت مالی و مشاوره ای می کنیم.

وی همچنین به حمایت از صندوق های خُرد روستایی نیز اشاره کرد و افزود: با هدف حمایت از اقتصاد خانوارهای از ایجاد صندوق های خُرد روستایی در استان حمایت می‌کنیم که تاکنون در هشت شهرستان این حمایت ها را شروع کرده‌ایم.

وی در خاتمه گفت : هم اکنون ۱۲۴ فقره صندوق با سه هزار و ۶۰۰ نفر عضو در استان فعال است و در نظر دایم با تسهیلات قرض الحسنه اعضای این صندوق ها را توانمند کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز