خبرگزاری کار ایران

در فاصله یک سال تا انتخابات شوراها صورت گرفت؛

آمادگی بیش از 150 نامزد انتخاباتی برای شورای شهر کرمانشاه

کد خبر : ۳۸۴۶۴۵

یک سال مانده به انتخابات شورای اسلامی، تاکنون بیش از 150 نامزد انتخاباتی از هم کنون برای شورای شهر اسلامی در کرمانشاه اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، قریب یک سال به انتخابات شورای اسلامی شهر مانده است و با این وجود بسیاری از افراد در جامعه در هر سطحی؛ خود را به عنوان نامزد انتخابات آینده شورای اسلامی شهر کرمانشاه معرفی کرده اند.

تاکنون نزدیک به 150 نفر عملا حضور خود را در این انتخابات اعلام کرده‌اند و این گونه به نظر می رسد که چند ماه به انتخابات مانده این تعداد نامزد انتخابات شورای اسلامی به دو برابر رقم فعلی و شاید بیشتر هم برسد.

استاد دانشگاه، دانشجو، کارمند، معلم، بازاری، کشاورز ، بازرگان، بیکار جویای کار، افراد سیاسی و فرهنگی از هر قشری که بخواهید خود را برای انتخابات شورای اسلامی آینده اعلام آمادگی کرده اند.

این در حالی است که در دیگر کلانشهرهای کشور، افرادی وارد این انتخابات می‌شوند که هم توانایی حضور در این شورا را دارند و هم اینکه می‌توانند به خوبی یک شورا را به نحو احسن مدیریت کنند و همیار و همراهی مناسب و امین برای شهردارشان باشند.

جالب اینجاست که در یکی از دهستان‌های کرمانشاه که قریب به اتفاق آنها در شهر کرمانشاه به سر می‌برند بیش از 15 نفر از آنها برای نامزدی در این دوره انتخابات شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده اند که این خود نشان از شان شورا در استانی همانند کرمانشاه دارد.

از سوی دیگر اعضای فعلی شورای شهر کرمانشاه به علت تخلف‌های گوناگون و متنوع با قید ضمانت فعلا در بیرون به سر می برند و به گفته دادستان کرمانشاه هنوز پرونده اختلاس و دیگر تخلفات آنها مفتوح است و در آینده ای نزدیک به این تخلفات گسترده به صورت حتمی رسیدگی خواهد شد و براساس مر قانون اساسی و قانونی شوراهای اسلامی با آنها برخورد خواهیم کرد.

البته این وضعیت در روستاهایی که جمعیت آنها کمتر از ده خانوار است به عینه دیده می شود. در دوره گذشته در این گونه روستاها شاهد کاندیداتوری چند نفر از چند خانه روستایی بودیم و تعداد رای دهندگان حتی به نصف نامزدهای انتخاباتی نمی رسیدند.

حال که این نامزدهای احتمالی سرنوشت شورای کنونی را می ببنند با چه امیدی از هم اکنون تبلیغات زودهنگام خود را آغاز کرده اند و به نظر خود چه تحولی در شهر می خواهند اجرای کنند، زیرا سابقه و پرونده شورا در این چند سال از نظر افکار عمومی هرگز نمره قبولی نگرفت.

گزارش: رضا مهرآیین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز