خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان کرمانشاه:

دشمنان درصدد فلج کردن مغزهای متفکر این مملکت هستند

فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: مغزهای متفکر این مملکت بسیار زیاد هستند و دشمن در صدد فلج کردن آنها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، فضل الله رنجبر صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره "نوجوان سالم"، اظهار کرد: معلمان، جوانان و نوجوانان پیشگامان توسعه و پیشرفت در کشور هستند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به پیشگام بودن معلمان و دانش آموزان در توسعه و پیشرفت، گفت: رفاه زدگی و فاصله طبقاتی و بی‌تفاوتی در جوامع که با تبلیغات جذاب نیز همراه است، قطعا آسیب‌های اجتماعی پررنگ‌تر خواهد شد، اما در جامعه خودمان نسبت به مسائلی که مطرح شد و آن هم در دنیای تکنولوژی در حواشی شهر رنگ و بوی فقر را می‌بینیم که محصول رفاه زدگی و بی‌تفاوتی و تجمل‌گرایی است.

وی تاکیدکرد: در این میان کار ما برای غلبه بر این نو نگرش به زندگی کار دشوار و سختی است.

رنجبر گفت: باید ابتدا روحیات جوانان و نوجوانان را خوب شناخته و درک کنیم چرا که این روحیات مستعد خیلی از مسائل هستند چه خوب و چه بد. در کنار این موضوع به دلیل تنگناهای اقتصادی نتوانستیم اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را به فرصت‌های مناسب تبدیل کنیم.

رنجبر با اشاره به اینکه نوع‌گرایی و تنوع‌طلبی در میان جوانان و نوجوانان بسیار بالاست، تاکید کرد: باید این خصیصه مهم را در بین آینده‌سازان مملکت با همفکری با هم و معلمان به عنوان پیشگامان توسعه مدنظر داشته و برای آن برنامه ریزی کنیم.

فرماندار کرمانشاه گفت: با توجه به نقشه دشمنان این مملکت در به نابودی کشاندن تفکرات جوانان باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق در جهت مقابله با آن بپا خیزیم.

رنجبر در ادامه افزود: مغزهای متفکر این مملکت بسیار زیاد هستند و دشمن در صدد فلج کردن آنها هستند.

وی همچنین گفت: مگر ما چند نفر مثل امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری و شریعتی‌ها و مطهری‌ها و ظریف‌ها را داریم، باید تفکرات این سرمایه‌های ملی و اعتقادی را به عنوان الگوی جوانان بیشتر از گذشته معرفی کنیم.

رنجبر از اعتیاد به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین خطری که جوانان را تهدید می‌کند یاد کرد و افزود: برای مقابله با این پدیده شوم و مفاسد اجتماعی و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور باید بر سه موضوع " تحصیل"، "تهذیب" و " ورزش" تکیه داشته باشیم که این سه رکن اساسی موفقیت است که قطعا  نصب العین همه ما قرار بگیرد.

رنجبر از آموزه‌های دینی اسلام و پیامبر اکرم به عنوان الگوی مناسب اخلاقی و روش‌های سلامت در زندگی نام برد که جوانان و نوجوانان ما باید این مهم را سر لوحه زندگی خود قرار داد.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: از دیگر راهکارهای مقابله با مفاسد اجتماعی مطالعه و تکیه بر معنویات و اخلاق است همانگونه که شهدا و جانبازان ما بر این مسیر رفته و با ایثار جان و سلامت خود در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

رنجبر دیگر راه‌حل مقابله با فساد در جامعه را اعتدال و مشورت  ارزیابی کرد و گفت: این خود می‌تواند شیوه‌هایی بسیار مناسب و مطلوب در جهت مقابله با ناهنجاری‌ها باشد.

فضل اله رنجبر در پایان گفت: جامعه سالم و پویا یعنی جامعه‌ای که همه آحاد آن در امر به معروف و سالم‌سازی آن مشارکت کنند و باید کرمانشاه را به عنوان شهر سالم و عاری از مواد مخدر به تمام کشور و دنیا معرفی کنیم و در این راستا باید نشاط و شادی و توسعه و ورزش و تقویت معنویت و اخلاقیات را همانگونه که دولت تدبیر و امید از آن حمایت میکند در جامعه گسترش دهیم.

کد خبر : ۳۶۷۰۵۸