خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه:

آب شرب کرمانشاه از باکیفیت‌ترین آب‌های کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۹۰۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه آب شرب کرمانشاه را از بهترین و باکیفیت‌ترین آب‌های کشور دانست و گفت: آنچه که مردم به عنوان کلر در آب می‌شناسند، اشتباه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، منصور کیاور، رسیدن آب شرب سالم و با کیفیت به مشترکین را هدف اصلی شرکت آب و فاضلاب دانست و اظهار کرد: کیفیت و سلامت آب آشامیدنی از خط  قرمزهای وزارت نیرو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه با امکانات و تجهیزاتی که داریم، کنترل کیفی مناسبی روی آب آشامیدنی انجام می‌شود و مطلوبیت آب کرمانشاه بلحاظ شاخص‌های بهداشتی نزدیک 100 درصد است.

به گفته این مسئول، سالانه 23 هزار مورد آزمایش بر روی آب شرب مردم کرمانشاه انجام می‌شود که در بخش‌های مختلف آزمایشات فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، فلزات سنگین و ... است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه خاطرنشان کرد: این کار با همکاری 9 آزمایشگاه در استان صورت می‌گیرد که از این تعداد پنج آزمایشگاه در شهر کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان‌ها است.

کیاور در ادامه در خصوص آنچه که از آب آشامیدنی خارج می‌شود و رنگ آب را کدر می‌کند نیز افزود: مردم به اشتباه تصور می‌کنند که آنچه از آب خارج می‌شود گاز "کلر" است، در حالیکه کلر هیچ رنگی ندارد و قابل مشاهده نیست.

وی افزود: آنچه که رنگ آب را تغییر می‌دهد و گاهی خارج شدن آن از آب با صدا و به صورت گاز مشهود است، تنها ناشی از فشار شبکه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه با بیان اینکه کلر فقط برای احتیاط و کنترل آلودگی به آب شهر اضافه می‌شود، تاکید کرد: ما آب سالم را وارد لوله‌ها می‌کنیم، اما برای پیشگیری از حوادث احتمالی که ممکن است آلودگی را وارد خطوط آب شرب کند، کلر را نیز به آب اضافه می‌کنیم.

به گفته این مسئول، افزودن کلر به آب در حد استانداردهای وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز