خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمانشاه

مطالبات معوقه کارگران شهرداری کرمانشاه پرداخت می‌شود

شهردار کرمانشاه از پرداخت و به روزسازی مطالبات کارگران و پرسنل شرکتی و روزمزد شهرداری تا پایان دی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، عبدالرضا شعبانی با اشاره به اینکه کل مطالبات این پرسنل، مربوط به ماه‌های آذر و دی جاری بود، اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه نیز مانند سایر شهرداری‌ها و به تبع شرایط اقتصادی‌ای که بر کشور حکمفرما بود، با مشکلات مالی روبروست که عدم توان در پرداخت حقوق و مطالبات دو ماه اخیر پرسنل خدماتی و روزمزد از آن جمله است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه با رایزنی‌هایی که در تهران انجام دادیم و همچنین موفقیت در وصول برخی مطالبات، توانستیم مطالبات این پرسنل را بپردازیم یادآور شد: مشکل مالی گریبانگیر همه شهرداری‌هاست و شهرداری کرمانشاه از معدود شهرداری‌هایی است که توانسته است در چنین شرایط مالی که همه شهرداریها برای انجام و تأمین هزینه امورات روزمره شهر با مشکل مواجه هستند، توانسته است حقوق و دستمزد پرسنل خود را بپردازد.

شهردار کرمانشاه افزود: یکی از برنامه‌هایی که از ابتدای پذیرش منصب شهرداری در دستور کار خود قرار داده‌ام، نظم ‌بخشی به پرداخت حقوق کارگران شهرداری است و با تمام توان باوجود مشکلات مالی شهرداری برای تحقق این هدف تلاش خواهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه بنده بر این واقفم که کارگران و پرسنل حوزه خدماتی و روزمزد شهرداری از افراد ضعیف جامعه هستند و عدم پرداخت به موقع حقوق آنان ممکن است برای بعضی از خانواده‌های آنها مشکلات اجتماعی و اقتصادی ایجاد کند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با پرداخت به موقع حقوق کارگران و پرسنل شهرداری، هم از بروز چنین مشکلاتی برای آنان جلوگیری شود و هم انگیزه خدمت و کار مفید در آنها افزایش یابد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر چون مجموعه شهرداری یک مجموعه خدماتی است و فعالیت آن در راستای رفع مشکلات و معضلات عموم شهروندان است لیکن مسئولیت ما مدیران شهری در مقابل این موضوع بیشتر می‌شود.

شهردار کرمانشاه یادآور شد: حمایت از کارکنان و کارگران سبب افزایش روحیه کار و تلاش بین آنها می‌شود و به تبع آن زمینه‌ساز بهبود ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد.

وی گفت: شهرداری کرمانشاه یکی از شهرداری‌هایی است که به علت صنعتی نبودن شهر و عدم برخورداری شهرداری از درآمد پایدار، از لحاظ منابع درآمدی در سطح نسبتا پایینی قرار دارد و نیازمند تزریق کمک‌های ملی و استانی است.

کد خبر : ۳۳۹۶۱۷