خبرگزاری کار ایران

حمید چاوشی در گفت‌وگو با ایلنا

ظرفیت‌های اقتصادی کرمانشاه در وضع منفعل قرار دارند

حمید چاوشی، فعال سیاسی کرمانشاه گفت: ظرفیت‌های اقتصادی کرمانشاه در وضعیتی منفعل قرار دارند، و این باعث پرت سرمایه‌های مالی و اقتصادی در کوتاه مدت و بلندمدت می‌شود.

حمید چاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی استان در نقطه‌ای که مدنظر داریم قرار ندارد و باید با از چند طریق این ناهنجاری اقتصادی را رفع کنیم.

این فعال سیاسی و فرهنگی افزود: ظرفیت‌های اقتصادی کرمانشاه  در وضعیتی منفعل قرار دارند، و این باعث پرت سرمایه‌های مالی و اقتصادی در کوتاه مدت و بلندمدت می‌شود.

چاوشی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های مرزی استان کرمانشاه هنوز بلااستفاده است،  با بیان این پرسش گفت: چند درصد از صادرات از مرزهای کرمانشاه به کشور عراق، متعلق به تولیدات استان کرمانشاه است؟!

وی با اشاره به اینکه بیان تمامی معضلات اقتصادی ریز و درشت در استان کرمانشاه مبحثی طولانی و زمان‌بر است، اظهار کرد: از سوی دیگر اگر نگاهی به وضعیت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه داشته باشیم، متاسفانه بسیاری از کارگاه‌های دیروز به انبارهای امروز تبدیل شده‌اند.

چاوشی گفت: رونق دوباره شهرک‌های صنعتی و صنایع پایین دستی نیازمند همت و بسیجی همگانی است، اگر می‌خواهیم که شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از وضعیت کنونی خارج شوند، باید از یک سو به این کارگاه‌ها و مراکز تولیدی تسهیلات و کمک‌های مالی تزریق کنیم و از سوی دیگر دولت در شرایط سخت پشتیبان آنها باشد و در بحران‌ها مدیران صنعتی این خطه را تنها نگذارد.

وی گفت: مشکل اقتصادی ما تنها سکون و تعطیلی و یا نیمه تعطیل بودن صنایع تولیدی در شهرک‌های نیست، مشکل اقتصاد کرمانشاه ریشه‌ای و از سابقه‌ای دیرینه برخوردار است.

چاوشی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در کرمانشاه وجود تحصیل‌کردگان بسیار زیاد و در مقابل آن متخصصان کم است، که این معضل در ابتدا نیازمند ریشه یابی است و سپس باید به دنبال نوش داروی آن بگردیم.

کد خبر : ۳۳۸۱۸۵