خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کرمانشاه:

" قره‌سو " قابلیتی منحصر به‌فردی برای کرمانشاه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۷۵

وجود رودخانه در هر شهری، یک قابلیت بسیار خوب محسوب می‌شود و رودخانه قره سو نیز دارای چنین ویژگی‌هایی است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: خوشبختانه این رودخانه، حدود هشت ماه از سال پرآب است و با اتمام ساماندهی بخش‌های غربی و شرقی آن، مردم می‌توانند در ماه‌های متعددی از سال که هوا مناسب است از طبیعت این رودخانه برای گذران اوقات فراغت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، مهندس مجتبی نیک کردار اظهار داشت: خوشبختانه روند ساماندهی قسمتی از قره سو که در کنار کمربندی غربی شهر واقع شده پیشرفت خوبی داشته و می توان این بخش را برای عید نوروز آماده بهره برداری کرد تا مردم از این فضا استفاده کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین درختکاری حاشیه قره سو را یک راهکار خوب برای هرچه زیباتر کردن این رودخانه قلمداد کرد و گفت: این درختان علاوه بر زیبایی، سایه گستر نیز هستند و می توانند در فصول مختلف مورد استفاده مردم قرار گیرند.

نیک کردار همچنین با تاکید بر لزوم احصاء هرچه سریعتر حریم قانونی رودخانه، گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر در برخی مناطق تا کناره این رودخانه اقدام به ساخت و ساز کرده اند که این واحدهای غیرمجاز باید هر چه سریعتر شناسایی و سپس تخریب شوند.

وی در ادامه یکی از راهکارهای مناسب برای سالم سازی آب قره سو را ساماندهی وضعیت فاضلاب روستاهای واقع در حاشیه این رودخانه دانست و گفت: آب و فاضلاب روستایی لازم است هر چه سریعتر روستاهای واقع در حاشیه رودخانه قره سو تا شهرستان روانسر را شناسایی کرده و با تعبیه سیستم های ساده و ارزان قیمتی که امروزه در دنیا متداول هستند، به تصفیه فاضلاب آن ها بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز