خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

تجمع روز تاسوعا و عاشورا مقابل مسجد جامع کرمانشاه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۹۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از تجمع روز تاسوعا و عاشورا در مقابل مسجد جامع این شهر خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در مراسم گردهمایی مداحان و هیات‌های مذهبی استان کرمانشاه با تاکید بر رعایت چارچوب‌های دینی و قانونی در برپایی مراسمات عزاداری در محرم، اظهار داشت: مراسم عزاداری تا قبل از ساعت ۲۳:۳۰ باید به پایان برسد تا آرامش شهروندان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حجت الاسلام اسماعیل قبادی گفت: هیات‌های مذهبی باید با نیروهای پلیس همکاری لازم را انجام دهند.

وی بیان داشت: هیات‌ها از مداحان باسواد، خوش‌سابقه و فرهیخته استفاده و با کمک سخنرانان و واعظین خوب، جوانان را به معارف دینی جذب کنند. در سخنرانی‌های هیات‌ها، مسائل و مشکلات کنونی جوانان و انحرافات و تهدیدات جامعه مطرح شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: نماز ظهر عاشورا در واقع اقتدا به امام حسین(ع) است و نباید در برپایی آن سهل‌انگاری کرد. بهترین علم و پرچم ما نماز است. همچنین در هیات‌ها از عکس و تصویر استفاده نشود و از نوحه‌های وهن، بی‌محتوا، بی‌سند و ضدوحدت جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مسئولان هیات‌ها توصیه‌های رهبر انقلاب و مراجع تقلید درباره عدم توهین به مذاهب دیگر را رعایت کنند، گفت: شعارهای ضدوحدت و گل‌مالی ماشین‌ها غیرقانونی و غیرشرعی است و پلیس راهنمایی چنین ماشین‌هایی را توقیف می‌کند. همچنین هیات‌ها از ذبح دام نذری در خیابان و علم‌کشی در شب ۱۲ محرم خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز