خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

کیفیت آب، اولویت و خط قرمز است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۴۴

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور کیفیت آب را اولویت و خط قرمز این شرکت دانست.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور در بازدید از تاسیسات آب شهرستان سنقر با اشاره به اینکه کیفیت آب، اولویت و خط قرمز ماست، گفت: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آب شرب سنقر، طرح مطالعاتی استفاده از پسماند تصفیه خانه فاضلاب برای استفاده فضای سبز، بایستی در دستور کار شهرداری این شهر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حمیدرضا جانباز افزود: تکمیل تصفیه خانه آب شرب این شهر بحثمهمی است و با توجه به اعتباراتی که تاکنون اختصاص داده شده و سال آینده هم اختصاص می‌یابد روند پیشرفت آن می‌تواند سرعت بگیرد.

وی اظهار کرد: با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود و با طرح جزییات این پروژه برای نتیجه گیری مطلوب، جلسه‌ای در تهران تشکیل خواهیم داد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور از اختصاص اعتبار مناسب برای توسعه مجتمع‌های آبرسانی روستایی هم خبر داد.

فرماندار سنقر نیز با اشاره به کمبود سفره‌های آبهای زیرزمینی و کاهش بارندگی، وضعیت آب شرب شهر سنقر را بزرگ‌ترین معضل در حوزه خدمات رسانی در این شهرستان عنوان کرد.

علیرضا ایزدی افزود: با توجه به نیاز آب شرب شهر به میزان ۲۲۰ لیتر در ثانیه با کمبود آب به میزان ۱۰۰ لیتر مواجه هستیم که برای جبران آن با وجود تلاشهای شبانه روزی دست اندرکاران، با قطعی آب هفت ساعت در روز مواجه‌ایم.

وی خواستار انجام راهکار لازم برای رفع مشکل آب در کوتاه مدت و بلند مدت در این شهرستان شد.

محمدابراهیم محبی، نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی، هم خواستار حل مشکل آب شرب به شکل اورژانسی و فوریتی و بسیار سریع در مقطع کنونی و اختصاص اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه دائمی در بلندمدت شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه سفر خود، بازدید تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه را در برنامه کاری خود قرارداد با حضور در تصفیه خانه فاضلاب شهرکرمانشاه از نزدیک از روند اجرابی تصفیه خانه و وضعیت فاضلاب شهر کرمانشاه دیدن کردند.

حمیدرضا جانباز در بازدید از تصفیه خانه شهر کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه شهر کرمانشاه یکی از شهرهای پرجمعیت است، از نظر تاسیسات فاضلاب روند مناسبی ندارد و شرکت آب و فاضلاب بایستی برنامه کاری خود را هر چه سریع‌تر تهیه و در اسرع وقت برای جبران کمبودهای آن تلاش مضاعف کند.

وی سپس در جلسه‌ای که در سالن احتماعات آب و فاضلاب شهری با حضور نیک زاد، معاون امور عمرانی استانداری، و رضیئی، مدیر کل دفتر فنی استانداری، مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه، مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی و سایر مدیران حوزه صنعت آب و فاضلاب، شرکت کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید شرکت مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق مشترکتان است، افزود: شرکت‌ها در تصمیم گیر‌ها باید هیات مدیر محور باشند و آموزش هیات مدیره از برنامه این شرکت است. و در این زمینه، بکارگیری اساتید دانشگاه در هیات مدیر و استفاده از تجارب کار‌شناسان جوان خواستار شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی افزود: شرکت‌های آبفا باید به سمت اقتصاد محوری حرکت کنند تا بتوانند هم خود را پایدار و هم خدمات مطلوبتری به مردم ارائه دهند.

وی توجه ویژه برای رسیدن به حق قانونی شرکت‌ها در راستای تعرفه‌ها و خدمات آب و فاضلاب را خواستار و بیان داشت: استفاده از حق قانونی برای اخذ تبصره۳ از طریق شورای اسلامی شهر‌ها بایستی بطور جدی پیگیری شود.

وی صرفه جویی و صیانت از منابع آب را امری اجتناب ناپذیر عنوان و بیان داشت: با توجه به بالا بودن متوسط مصرف سرانه آب کشور، صرفه جویی و فرهنگ سازی در این خصوص همتی همگانی را می‌طلبد و باید با عزمی ملی در حفظ و صیانت و استفاده مطلوب از منابع آب شرب موجود قدم برداریم. وی لزوم تقویت روابط عمومی برای اطلاع رسانی شفاف نسبت فعالیت‌های آبفا را خواستار شد.

مهندس منصور کیاور، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمانشاه، در این جلسه ضمن ایراد سخنانی در خصوص وضعیت آبرسانی به شهر‌های استان، به بیان گزارشی از منابع آب و روند آبرسانی به شهرهای کرمانشاه، مشکلات موجود در این مناطق پرداخت.

وی شاخص‌های مهم در حوزه آب و فاضلاب در کل استان را بطور اختصار گزارش نمود و چالش‌ها و پیشنهاداتی را در زمینه فعالیت‌های موجود در استان تشریح و خواستار توجه ویژه درجهت تخصیص اعتبارات لازم برای رفع مشکلات موجود شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز