خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

میانگین عمر هواپیماهای ایران بالا‌تر از ۲۰ سال است / ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۸ سالهای بدون سانحه هوایی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۴۳

با انقلاب و آغاز تحریم دشمنان علیه نظام و ممنوعیت فروش هواپیماهای زیر۱۵ سال به ایران، میزان سوانح هوایی نیز طبیعتا در این کشور رشد کرد.

احمد مجیدی پیش از ظهر چهارشنبه، در نشست آموزشی مدیریت سوانح هوایی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اصلی‌ترین مشکل مدیریت بحران در کشور را باید خود مدیران کشور دانست، زیرا هنوز باور ندارند که هر لحظه احتمال وقوع حادثه دور از ذهن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همین امر و عدم تصمیم گیری به موقع این مدیران باعثمی‌شود در برخی از حوادثطبیعی صدمات بسیاری متحمل شویم.

وی تاکید کرد: کشور ایران را باید یکی از کشورهای حادثه خیر در دنیا عنوان کرد، زیرا بلایای طبیعی همانند زلزله، سیل و… در ایران دور از انتظار نیست.

مجیدی به سانحه هوایی اخیر در ایران اشاره داشت و گفت: اگر دقت کرده باشید در روز سقوط این هواپیما بیش از ۴۹ نفر از هم وطنانمان کشته شدند و در مقابل این تلفات، در تصادفات جاده‌ای در‌‌ همان روز بیش از ۶۱ نفر در محورهای کشور جان خود را از دست داده‌اند که این مسئله در حاشیه قرار گرفت.

۲۱۲۷ ایرانی تاکنون بر اثر سوانح هوایی جان خود را از دست داده‌اند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدیران ما باید هر لحظه خود را برای حوادثو بلایا آماده نگه دارند، اظهار داشت: براساس آمار از زمان آغاز پروازهای هوایی در ایران تا امروز بیش از ۲ هزار و ۱۲۷ نفر در سوانح هوایی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

مجیدی بیان داشت: این میزان کشته شده در سوانح هوایی در مقایسه با کشته شدگان در تصادفات رانندگی در کشور که هر روز و هر لحظه روی می‌دهد به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد سوانح هوایی در کشوری همانند آمریکا بسیار بالاست، که علت اصلی آن داشتن ۱۲ هزار فرودگاه و تعداد قابل توجه پروازهاست که این امری طبیعی است.

۱۳۴۱ تا ۱۳۵۸ سالهای بدون سانحه هوایی کشور

وی با اشاره به اینکه در سالهای ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۸ هیچگونه سانحه هوایی در کشور نداشته‌ایم، تاکید کرد: با انقلاب و آغاز تحریم دشمنان علیه نظام و ممنوعیت فروش هواپیماهای زیر۱۵ سال به ایران، میزان سوانح هوایی نیز طبیعتا در این کشور رشد کرد.

خرید ۸ هواپیمای جدید در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این مدت بیش از ۸ هواپیمای جدید توسط ایران خریداری شده است که به علت وجود تحریم‌ها حق پروازهای خارجی را ندارند.

عوامل انسانی، ۹۰ درصد علل سوانح هوایی در کشور

وی عنوان داشت: بیش از ۹۰ درصد از علل سوانح هوایی در کشور ایران، عوامل انسانی است که این رقم نسبت به میانگین جهانی بسیار بالا‌تر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بسیاری از هواپیماهای کشور هنوز از مهندسین پرواز در هدایت آن‌ها استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر میانگین طول عمر هواپیماهای کشور بیش از ۲۰ سال است که این یعنی ریسک‌های بالایی در پروازهای هوایی.

مجیدی بیان داشت: در حال حاضر ۸۹ فرودگاه در ایران قابل بهره برداری داریم که هفت فرودگاه دیگر در کشور در حال ساخت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز