خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

آیت الله زرندی، مبارزی نستوه و محبوبی مظلوم

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۴۸۵

یکی از ویژگی‌های بارز حضرت آیت الله زرندی روحیه مردمداری و مردم باوری این یار امام(ره) بود. به همین خاطر همواره با نظر و خواست اکثریت مردم همراه بود

ساعات پایانی روز دوشنبه ششم خرداد ماه سال ۱۳۹۳ بود که پیامک‌های متعددی بین بسیاری از ساکنان شرافتمند استان کرمانشاه رد وبدل گردید. اگر چه ایام مبعثپیامبر اعظم(ص) اسلام و لحظات شادی وسرور بود اما بدون تردید به محض باز کردن پیام وقرائت متن آن، چهره‌ها تغییر یافته وغم واندوه در رخساره‌ها نمایان می‌گشت. خبر کوتاه اما سوز آن تا ژرفای وجود آدمی را می‌سوزاند. خبر ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله زرندی در کمترین زمان ممکن در سراسر استان پخش شد.

آیت الله زرندی که بنا به دستور مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بروجردی به کرمانشاه اعزام شده بود، از جمله شاگردان و همراهان حضرت امام خمینی(ره) در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی به شمار می‌رفت. مورد اعتماد و وثوق کامل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قرار داشت و بر همین اساس با حکم امام راحل امت(ره)، سال‌ها امام جمعه مرکز استان ونماینده آن یگانه دوران وپس از آن وجود نازنین، نماینده مقام معظم رهبری بود. آن فقید ِ سعید ویژگی‌های برجسته وخصوصیات منحصر به فردی داشت.

برای خدا قدم برمی داشت و قلم می‌زد و سخن می‌گفت. علی رغم آنکه در راه استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران سال‌ها مبارزه کرده و بار‌ها دستگیر شده و به زندان افتاده بود اما کمتر کسی به یاد دارد که در این زمینه از او چیزی شنیده باشند. او از ساوه به استان کرمانشاه مهاجرت کرده بود اما در مدت بیش از پنجاه سال اقامت در کرمانشاه نشان داد که یک کرمانشاهی صادق و دلسوز است. در دوران سخت هشت ساله جنگ تحمیلی ودر اوج بمبارانهای هولناک دشمن بعثی، هرگز کرمانشاه را ترک نکرد، نماز جمعه‌اش تعطیل نشد، در قطعی آب و برق و… در هنگامه مشکلات ریز و درشت مردمان این استان، در کنار آنان بود و مانند آن‌ها زندگی می‌کرد.

یکی از ویژگی‌های بارز حضرت آیت الله زرندی روحیه مردمداری و مردم باوری این یار امام(ره) بود. به همین خاطر همواره با نظر و خواست اکثریت مردم همراه بود. در این راه نیز نامهربانی‌ها دید و مرارت‌ها کشید. برچسب‌های ناروا خورد و… اما هرگز از مرامش که حرکت بر مسیر مردمسالاری دینی بود، کوتاه نیامد. آیت الله زرندی در جریان انتخابات دوم خردادماه سال ۱۳۷۶ و چهار سال بعد از آن و همچنین انتخابات بیست و چهارم خردادماه سال ۱۳۹۲از کاندیداتوری حجج اسلام سیدمحمدخاتمی و دکتر حسن روحانی به صراحت حمایت نمود.

او را به انواع واقسام شایعات مورد اهانت قرار داده و دروغ‌ها به او نسبت دادند اما آیت الله زرندی صبر پیشه کرد و هرگز از جاده انصاف حتی در باره اهانت کنندگان به خود، خارج نشد. همواره با مردم بود و از مردم جدا نشد. برای همه اقشار و اقوام و مذاهب و فرق ساکن در این استان ارزش و احترام قائل بود و همگان نیز او را دوست می‌داشتند.

تهمت‌های فراوان شنید، شبنامه‌ها و سخنرانی علیه‌اش منتشر و ایراد می‌شد اما او حاضر نبود بخاطر دفاع از خودش علیه منتقدان و مخالفانش یک کلمه بر زبان جاری کند. آیت الله زرندی مبارزی نستوه بود که در اوج محبوبیت هم مظلوم بود. او به عدالت در قضاوت، قدر‌شناسی، حق جویی و درست رفتاری آحاد مردم استان کرمانشاه یقین داشت. از این رو تبلیغات پر سروصدای عده‌ای قلیل دراستان، نتوانست چهره تابناک این عالم فرزانه را مخدوش نماید ولذا در جریان چهار دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ایشان سه دوره برگزیده شد ودر انتخابات دوره چهارم این مجلس، بالا‌ترین رای ساکنان شرافتمند استان را بخود اختصاص داد. علی رغم این موضوع، بیشتر از قبل مورد بی‌مهری قرار گرفت.

او اینک مانند امام، رهبر و مقتدایش، با قلبی مطئمن در جایگاه ابدیش قرار گرفته است. باید از رحلت جانسوز این عالم ربانی وجلیل القدر درس بگیریم و قدر استوانه‌های انقلاب و آنانی که برای استقرار استقلال وآزادی تحت لوای نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه کرده و زحمت کشیده‌اند، بدانیم. اینک نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مبارزان راه استقرار خود و استان کرمانشاه یکی از نمادهای صبر وشکیبایی واستقامت رااز دست داده و اصلاح طلبان استان نیز در فراغ یکی از حامیان با صلابت خود به سوگ نشسته‌اند.

سیل ارسال پیام‌های تسلیت از سوی مقامات عالیه کشور، علما و روحانیون حوزه‌های علمیه، مسئولان ارشد اجرایی و مذهبی استان، احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب و اصولگرا بیانگر شان و جایگاه علمی، مبارزاتی و خدمتگزاری صادقانه این عالم متقی است. باید ضمن عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به محضر مقام معظم رهبری، ساکنان قدر‌شناس این استان، بیت محترم آن فقید سعید، از آقای مهندس رضایی استاندار محترم کرمانشاه و معاونین و مشاورین ایشان به خاطر اقدامات چند ماه اخیر مبنی بر احترام خاص دولت ‹‹ تدبیر و امید›› برای این عالم وارسته و منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تقدیر و تشکر کرد.

کرم محمدی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز