خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه:

جنگلهای کرمانشاه یکی از مراکز مهم تنوع گیاهی و جانوری در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۲۲۸

جنگل های استان کرمانشاه یکی از مراکز مهم تنوع گیاهی و جانوری در کشور است به شکلی که ۱۴۶ گونه گیاهی با خواص متعدد دارویی و صنعتی در ۵۳۰ هزار هکتار جنگل پراکنده شده است.

اولین گردهمایی پایداری میراثفرهنگی، گردشگری مسئولانه، اکوتوریسم و حفظ میراثطبیعی با حضور مسئولین و فعالان سازمانهای مردم نهاد در بخش میراثفرهنگی و طبیعی در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: جنگل‌های استان کرمانشاه یکی از مراکز مهم تنوع گیاهی و جانوری در کشور است به شکلی که ۱۴۶ گونه گیاهی با خواص متعدد دارویی و صنعتی در ۵۳۰ هزار هکتار جنگل پراکنده شده است.

حسین سلیمانی گفت: این تنوع گیاهی و گستردگی جنگل‌ها یکی از ابزارهای مهم برای جذب گردشگر و درواقع ظرفیت بالایی برای اکوتوریسم در کرمانشاه است.

وی ادامه داد: باید برای تقویت اکوتوریسم در عین حفاظت از میراثطبیعی کشور به تقویت سازمانهای مردم نهاد در این بخش توجه ویژه داشت که در صورت تقویت سمن‌ها شاهد شکوفایی گردشگری در عین ترویج فرهنگ حراست و حفاظت از منابع طبیعی خواهیم بود.

سلیمانی ادامه داد: برای توسعه و تقویت سازمانهای مردم نهاد نیز نیاز ویژه‌ای به فرهنگ سازی داریم و اینجاست که فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تقدم فرهنگ بر اقتصاد روشن می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد می‌توانند در رشد ارائه خدمات به گردشگران که خود از راهکارهای توسعه گردشگری است موثر باشند و اساسا توسعه گردشگری بدون ارائه خدمات بی‌معناست.

سیلمانی در بخش دیگری از سخنان خود حراست و حفاظت از محیط زیست را منوط به مشارکت و خواست مردم عنوان کرد و گفت: بدون همراهی مردم نه توسعه گردشگری و نه حفاظت از میراثفرهنگی و گردشگری محقق نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز