خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه:

عملیات قطع درختان بلوط خشکیده در ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی گیلانغرب انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۵۲

تاکنون در بیش از ۱۰ هزار هکتار از منبع طبیعی شهرستان گیلانغرب عملیات قطع، جمع آوری و انتقال درختان بلوط خشکیده با همکاری مردم منطقه انجام گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون در بیش از ۱۰ هزار هکتار از منبع طبیعی شهرستان گیلانغرب عملیات قطع، جمع آوری و انتقال درختان بلوط خشکیده با همکاری مردم منطقه انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در گیلانغرب، حسین سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار هکتار از جنگل‌های گیلانغرب، درختان بلوط است، گفت: برای اینکه از خالی شدن عرصه‌های طبیعی به علت این عملیات در شهرستان گیلانغرب جلوگیری کرده باشیم، مقرر گردیده که درختهایی در این زمین‌ها کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه به جای درختان خشکیده بنده، بادام و گلابی وحشی کاشت می‌شود، افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته شده، امسال بیش از ۱۵۰ کیلومتر در عرصه‌های ملی و طبیعی بخش «گواوور» شهرستان گیلانغرب طرح ایجاد «کمربند حفاظتی» انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: یکی از موفقیتهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه آغاز طرح تحقیقاتی آفت‌شناسی گونه نادر «قره قاژ» برای اولین بار است که در این برنامه علت ورود آفت و بذرخواری این گونه نادر در شهرستان گیلانغرب مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه، فرماندار گیلانغرب با اشاره انجام چند طرح آبخیزداری در این شهرستان، اظهار داشت: این عملیات با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تامین شده است.

فرامرز اکبری محل اجرای این طرح‌ها را حوزه سدهای زاگرس، حیدریه و قروتک عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های انجام گرفته در گیلانغرب، طرح بیولوژیکی، «گابیون» و «خشکه چینی» در سطح هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز