خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

حمایت واقعی از تولید با خرید تضمینی محصولات محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۴۶۰

حمایت واقعی از تولید با خرید تضمینی محصولات اساسی و استراتژیک با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید و سود متعارف کشاورزان، محقق می‌شود.

ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به نقش و اهمیت کشاورزی در تولید ملی، جایگاه استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطبهای مطرح کشاورزی کشور و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی؛ پیشنهاد کرده‌ایم که سهم بخش کشاورزی این استان از منابع اعتباری دولتی به میزان حداقل ۴۰درصد کل منابع اختصاص یافته به استان کرمانشاه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از استان کرمانشاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تامین منابع بانکی سهل الوصول با سود بانکی پایین(حداقل ۷ درصد) از محل صندوق توسعه ملی به میزان حداقل ۵۰۰۰ میلیارد ریال در سال جهت توسعه و ایجاد واحدهای تولیدی جدید از جمله برنامه‌های این سازمان در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

علی اشرف منصوری حذف مقررات زائد و دست و پاگیر در رابطه با پرداخت تسهیلات، کاهش بروکراسی ابلاغی از ناحیه صندوق توسعه ملی و همراهی و همکاری بانک‌ها و اعتقاد عملی آن‌ها به برنامه و سیاست‌های تولیدی را از دیگر برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه جهت تحقق اقتصاد مقامتی علام کرد.

منصوری تصریح کرد: اجرای برنامه‌هایی همچون قرار گرفتن منابع صندوق توسعه ملی با حذف بروکراسی موجود و به صورت یکجا در اختیار بانکهای عامل استان‌ها، پذیرفته شدن اسناد زراعی مشاعی کشاورزان به عنوان وثیقه، برداشته شدن محدودیت پرداخت سقف تسهیلات ۱ میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌ها را دیگر برنامه‌هایی است که در نظر داریم برای اجرای فرامین مقام عظمای ولایت جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی پیگیری و اجراء کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه فراهم کردن زمینه پرداخت تسهیلات به طرحهای موجود جهت تکمیل، توسعه و سرمایه در گردش از محل منابع صندوق توسعه ملی و همچنین افزایش سقف بررسی و اختیارات بانکهای عامل استان‌ها برای طرحهای حقیقی و حقوقی بخش کشاورزی به میزان حداقل دوبرابر وضعیت موجود را سایر پیشنهادات این سازمان برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی تاکیدکرد: سپرده شدن ارزش گذاری املاک به کار‌شناسان رسمی دادگستری، حذف برخی محدودیتهای ابلاغی از ناحیه صندوق توسعه ملی، فراهم کردن زمینه پرداخت تسهیلات بانکی برای چند طرح به صورت همزمان به یک سرمایه گذار، افزایش مدت زمان باز پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی به حداقل ۱۰ سال و تعیین تکلیف اقساط معوق وبدهی کشاورزان از جمله اقدامات موثر برای رشد سرمایه گذاری در استان، افزایش تولید و اشتغالزایی است.

منصوری گفت: کشاورزی یکی از مقوله‌های اساسی اقتدار و امنیت ملی بوده و در واقع امنیت غذایی هر کشور در گرو کشاورزی پایدار است که در این رابطه توجه و نگاه مسئولین به تقویت بخش کشاورزی و محور قراردادن این بخش در برنامه‌ها و سیاستهای مصوب می‌تواند راههای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که سبب رشد شاخصهای اقتصادی، اشتغالزایی، افزایش درآمد و شکوفایی استعدادهای داخلی و رشد تجارت خواهد شد فراهم نماید.

وی خاطرنشان کرد: حمایت واقعی از تولید با خرید تضمینی محصولات اساسی و استراتژیک با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید و سود متعارف کشاورزان، همراهی سایر دستگاه‌ها در اجرای طرحهای بخش کشاورزی جهت استفاده مناسب و اصولی از منابع آب وخاک به ویژه مساعدت شرکت آب منطقه‌ای در رابطه با تسهیل در صدور مجوز تخصیص آب برای پروژه‌ها و طرحهای بخش کشاورزی انجام می‌شود.

وی توسعه تجارت، بازاریابی، تنظیم واردات و صادرات محصولات کشاورزی و دامی در زمان مناسب با وضع تعرفه‌های هدفمند با هدف کمک به تولیدکننده و اعطای اختیارات به استان‌ها، تصویب قوانین و اجرای برنامه الگوی کشت در مناطق مختلف کشور و استان کرمانشاه با هدف افزایش و پایداری تولید و حفظ منابع آب وخاک را از اهداف اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اهداف دیگر اقتصاد مقاومتی افزود: افزایش بهره وری، کنترل ضایعات، مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و زیاده روی در مصرف کالا‌ها و تولیدات بخش کشاورزی و نهاده‌های مصرفی، کاهش هزینه‌های تولید از طریق توسعه فعالیتهای تحقیقاتی، آموزشی و اصلاح ساختار واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی است.

منصوری در پایان یادآورشد: اصلاح قوانین و مقررات و ضوابط واگذاری اراضی کشاورزی، تسریع در اجراء و تکمیل پروژه‌های تامین و انتقال آب و شبکه‌های آبیاری در استان، توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید و صنایع فرآوری بخش کشاورزی، افزایش ضریب مکانیزاسیون و اصلاح و بازسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی، افزایش مواد آلی خاک‌ها و اراضی کشاورزی با تامین یارانه، توسعه سیستمهای آبیاری تحت فشار در راستای افزایش راندمان آبیاری، افزایش تولید و توسعه اراضی و کنترل آفات همگانی، بیماری‌ها و علفهای هرز با تامین به موقع منابع اعتباری مورد نیاز تنها گوشه‌ای از اهداف و فواید اجرایی کردن اقتصاد مقاوتی در بخش کشاورزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز