خبرگزاری کار ایران

بر پایی نمایشگاه "مُد و لباس" ایرانی اسلامی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۶۴۶

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی بانوان، به مناسبت هفته عفاف و حجاب و پاسداشت خانواده، در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امروز (24 تیر) در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی سه روزه این نمایشگاه در محل مجتمع شهید آوینی گفت: این نمایشگاه با شعار "ما پای خانواده ایستاده‌ایم" از امروز (24 تیر) تا 26 تیر پذیرای علاقمندان خواهد بود.

وی یکی از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه را شناسایی تولیدکنندگان عرصه مد و لباس در حوزه حجاب و عفاف در سطح استان عنوان و تصریح کرد: تاکنون موفق به شناسایی پنج تولید کننده شده‌ایم که همگی در این نمایشگاه حضور دارند.

صفدری گفت: این تولیدکنندگان نوپا هستند و بنابه دلایلی از جمله بی اطلاعی هنوز اقدامی برای دریافت مجوز نداشته‌اند و تنها یک تولیدکننده در این زمینه اقدام کرده که کارهای آن در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت خوبی است تا ضمن معرفی کار و محصولاتِ این تولیدکنندگان، آنها بتوانند انگیزه لازم را برای حرکت در این مسیر کسب کنند.

صفدری گفت: با کسب مجوز، این تولیدکنندگان به تولیدکنندگان کشوری و حرفه‌ای در این زمینه وصل شده و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار می شود و این امر به رشد تولیدات حجاب و عفاف در استان کمک می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین با کسب مجوز، امکان اعطای تسهیلات کم بهره به این تولیدکنندگان فراهم می‌شود و اگر بتوانند اشتغالزایی موثری داشته باشند، تسهیلات میلیاردی به آنها پرداخت می‌شود.

صفدری در ادامه بر لزوم ایجاد نمایشگاه دائمی مد و لباس در استان تاکید کرد و افزود: در همین راستا محلی در محل مجتمع شهید آوینی در نظر گرفته شده، اما این محل کوچک است و نیاز به فضای بزرگتری در این زمینه داریم.

وی افزود: وجود این نمایشگاه برای سایر رشته های هنری الزامی است تا هنرمندان بتوانند آثار خود را به صورت دائمی در آن به نمایش درآوردند و مکانی برای عرضه این محصولات باشد.

این مسئول گفت: همچنین نیاز داریم که نرم افزاری در این زمینه طراحی شود تا هنرمندان در حوزه‌های مختلف محصولات خود را در آن ارائه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز