خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه:

اوقات فراغت می تواند دریچه ای برای ورود نوآوری های فرهنگی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۱۷

برای تشویق مردم به مطالعه در حال اجرای روش الگویی القائی در قالب طرح قفسه انتظار هستیم.

ایلنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه با اشاره به تاثیر تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جوامع از گذران اوقات فراغت؛ گفت: اوقات فراغت می‌تواند دریچه‌ای برای ورود نوآوری‌های فرهنگی باشد و اگر مورد غفلت قرار گیرد ممکن است منبع تهدید، نابسامانی و شکاف بین نسلی واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، شهسوار امین‌پور فرهنگ، سیاست و اجتماع را متاثر از گذران اوقات فراغت خواند و تصریح کرد: شیوه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توان به کار گرفت اما یکی از شیوه‌های موثر روش الگویی و القائی است.

امین‌پور یادگیری به طور غیر مستقیم و از طریق مشاهده را موثر‌ترین و پایدار‌ترین نوع یادگیری دانست و اضافه کرد: افرادی که در مکان‌های شلوغ مطالعه می‌کنند باعثایجاد الگوگرایی در جامعه می‌شوند و بیننده هم ناخودآگاه به مطالعه علاقمند می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه در ادامه صحبت‌های خود ضمن اشاره به راه اندازی قفسه‌های انتظار در سطح شهرستان کرمانشاه افزود: قفسه‌های انتظاری که در مکان‌های مختلف فعال می‌شوند به عنوان یک روش الگویی خوب می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت ۵ قفسه انتظار در شهر کرمانشاه گفت: در این قفسه‌ها ما نشریات و منابع مکتوبی به همراه اقلام تبلیغاتی در مورد خدمات کتابخانه‌های عمومی قرار داده‌ایم که مراجعه کنندگان بتوانند در زمانی که در محل مورد نظر منتظر دریافت خدمت هستند از آن‌ها استفاده کنند.

امین‌پور در پایان صحبت‌های خود گفت: این ۵ قفسه در مسجد غدیر، کانون بازنشستگان ناجا، هیئت زینب(س) و مدارس استثنایی باغچه‌بان و زرشکیان شهر کرمانشاه هم اکنون در حال سرویس دهی هستند و در آینده این طرح را توسعه خواهیم داد.

گفتنی است اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه در قالب طرح قفسه انتظار اقدام به جانمایی قفسه‌هایی جهت ارائه منابع مکتوب و نشریات به همراه اقلام تبلیغاتی در مورد خدمات و سرویس‌های کتابخانه‌های عمومی کرده است و مراجعین می‌توانند در زمانی که در انتظار دریافت خدمت هستند از این منابع استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز