خبرگزاری کار ایران

هشدار افزایش مصرف برقِ کرمانشاه در روزهای پایانی هفته

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۹۲۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نسبت به افزایش مصرف برق در روزهای پایانی هفته هشدار داد و خواستار همراهی مشترکین برای مدیریت پیک بار در روزهای گرم پیش رو شد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، محمد مرادی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دمای استان در روزهای پایانی هفته، از ارتباط مستقیم دما و مصرف برق یاد کرد و گفت: به ازاء هر یک درجه افزایش دما ۳۰ مگاوات افزایش مصرف برق داریم و افزایش چند درجه‌ای دما در انتهای هفته می‌تواند به بالا رفتن چند ده مگاواتی مصرف برق منجر شود.

وی با اعلام پیک بار ۸۴۳ مگاواتی سال گذشته در استان کرمانشاه، احتمال داد با افزایش دما طی روزهای آتی شاهد ثبت پیک جدید مصرف برق در استان باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری مشترکین خصوصا در بخش خانگی که با ۸۳ درصد بیشترین تعداد مشترکین برق هستند را برای عبور از روزهای گرم و پیک مصرف برق ضروری دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه مشترکین همراهی کنند، مشکلی از نظر خاموشی نخواهیم داشت.

مرادی با بیان اینکه در کرمانشاه معمولا دو پیک مصرف برق در ساعات ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ داریم، خاطرنشان کرد: مدیریت پیک در این ساعات ضروری است و تقاضا داریم مشترکین در این ساعات از وسایل برقی پر مصرف استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه سهم عمده مصرف برق مشترکین خانگی مربوط به سیستم‌های سرمایشی است، گفت: تقاضا داریم دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد تنظیم و از دور کند کولرهای آبی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با با پای کار آمدن مردم اولین موج گرمای تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر بگذاریم و افزود: پیک مصرف برق معمولا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد و در مرداد ماه به اوج می‌رسد که بیشترین همکاری را در این ایام نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز