خبرگزاری کار ایران

به میزبانی مجموعه ورزشی انقلاب انجام گرفت؛

برگزاری مجمع سالانه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۵۶۰

دومین مجمع سالانه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه با حمایت و میزبانی مدیریت مجموعه ورزشی انقلاب کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، دومین مجمع سالانه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان کرمانشاه با حضور فرماندار، مسئولین ارشد ورزش استان و شهرستان کرمانشاه، هیات مدیره و اعضای انجمن ورزشی نویسان استان در مجموعه ورزشی انقلاب کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کمیل نظری دبیر انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه، گزارشی از عملکرد سالانه انجمن را تشریح کرد و افزود: انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه با حضور جمعی از بهترین خبرنگاران و عکاسان ورزشی بعنوان یکی از فعالترین و جوانترین انجمن های ورزشی نویسان کشور شناخته می شود که پوشش اخبار ورزشی استان را در همه رشته های ورزشی بر عهده دارد.

نظری خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه به لطف رسانه‌ها و خبرنگاران پرتلاش و تخصصی در حوزه ورزش از معدود استان های کشور است که دارای انجمن ورزشی نویسان می باشد و بطور منظم و بر طبق اساسنامه اعضای آن انتخاب می شود.

دبیر انجمن ورزشی نویسان استان افزود: وجود چند رسانه تخصصی حوزه ورزش که بطور گسترده اخبار ورزشی را پوشش می دهند از افتخارات این انجمن است که به توسعه ورزش در استان کرمانشاه کمک شایانی کرده است.

وی تاکید کرد: اعضای انجمن که برخی از آنها جزو برترین خبرنگاران و عکاسان ورزشی کشور هستند و افتخاراتی را نیز در سطح ملی و بین المللی بدست آورده اند بدون هیچ چشم داشتی و در سخت‌ترین شرایط کاری وظیفه خطیر خبر رسانی را انجام می دهند اما متاسفانه بسیاری از آنها فاقد در آمد مناسب و حتی بیمه خبرنگاری هستند که از مسوولان ذیربط تقاضامندیم در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

دبیر انجمن ورزشی نویسان استان با تاکید بر انعکاس اخبار در توسعه ورزش در استان افزود: بدون شک بازتاب افتخار آفرینی ورزشکاران در رسانه ها باعث ایجاد انگیزه و استمرار افتخار آفرینی ورزشکاران خواهد شد، لذا رسانه های ورزشی استان نقش بسزایی در توسعه ورزش قهرمانی ایفا خواهند نمود بنابراین بر متولیان ورزش واجب است که از رسانه ها و خبرنگاران ورزشی حمایت کنند و دغدغه های آنان را برطرف سازند.

در ادامه دبیر انجمن ورزشی نویسان به تشریح فعالیت های انجام گرفته انجمن در دو سال گذشته پرداخت و گفت: ارتباط مستقیم با هیات های ورزشی و ورزشکاران، ایجاد امکانات رفاهی برای خبرنگاران ورزشی و ایجاد پل ارتباطی بین مسئولین و جامعه ورزش اهم محورهای فعالیت های این انجمن بوده است.

کمیل نظری یاداور شد: در حوزه ارتباط مستقیم با هیات های ورزشی و ورزشکاران، انجمن ورزشی نویسان در قالب ۱۲ نشست در هیات های ورزشی حاضر شده و به صورت مستقیم با مدیران هیات های ورزشی و ورزشکاران مدال آور این هیات ها به گفتگو نشسته است و مقرر شده است این برنامه با سایر هیات های ورزشی نیز ادامه پیدا کند.

نظری ادامه داد: در موضوع ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی برای خبرنگاران ورزشی، با چند استخر در بخش بانوان و آقایان توافق صورت گرفته است و خبرنگاران دارای کارت انجمن ورزشی نویسان می‌توانند بدون پرداخت هزینه از امکانات این مجموعه ها استفاده کنند، همچنین با توجه توافق صورت گرفته با هیات دو ومیدانی استفاده خبرنگاران از پیست آزادی رایگان شده است.

وی یادآور شد: جهت ارتباط با مدیران حوزه های مرتبط با ورزش نیز، نشست های بسیار مفید و کارای با نمایندگان مجلس، مدیران کل حوزه ورزش و اعضای شورای شهر برگزار شده است و نیازمندی های جامعه ورزش به سمع و نظر آنها رسیده است.

نظری در تشریح کارنامه مالی نیز گفت: انجمن ورزشی نویسان به صورت مستقیم هیچ گونه بودجه مستقیمی از هیچ نهاد و یا شخصی در یک سال گذشته دریافت نکرده است و تمامی همکاری های صورت گرفته از طریق هیات های ورزشی انجام شده است.

وی در پایان انتقاد سازنده را لازمه توسعه دانست و خاطر نشان کرد ، خبرنگاران ورزشی با دلسوزی هرچه تمام‌تر به دنبال رفع موانع و کمبودها هستند و انتظار می رود هرجا انتقاد سازنده ای از سوی آنها وجود دارد ، مسوولان بدون موضع گیری و غضب به آنها گوش دهند و مشکلات موجود را مرتفع سازند.

خبرنگاران ورزشی پل ارتباطی ورزشکاران، مردم و مسئولان هستند

در ادامه محمد رضا آمویی فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه ورزشی نویسان بازوان توانمند اداره ورزش و جوانان و هیات های ورزشی هستند افزود :اگرچه عشق به ورزش این شغل را برای ورزشی نویسان شیرین کرده است با این حال همواره سختی ها و تلخی های فراوانی پیش روی خبرنگاران این حوزه است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران ورزشی برای کشف صحت خبرها از هر مشکلی عبور کرده و گاهی در سخت ترین شرایط خبر تهیه می کنند و کمک به پیشرفت و توسعه ورزش را رسالت خود می دانند و از زحمات بی دریغ این عزیزان قدردانی می کنم.

آمویی تصریح کرد: در بحث مشکلات ورزشکاران بخصوص دریافت شهریه و اجاره های نامتعارف برای آنها، همانگونه که خبرنگاران ورزشی بیان کرده اند، مشکلاتی وجود دارد که مربوط به برخی ادارات است که با اداره ورزش و جوانان همکاری نمی کنند، از مسئولان اداره ورزش و جوانان خواستاریم که این مشکلات را در اسرع وقت در اختیار ما قرار دهند تا هرچه سریعتر از طریق فرمانداری پیگیری و آنها را رفع کنیم.

محمدرضا آمویی گفت: یکی از اقدامات خوب انجمن ورزشی نویسان در یک سال گذشته، ارتباط مستقیم با هیات های ورزشی و ورزشکاران و توجه و انعکاس صحبت ها، خواسته ها و مطالبات آنها است و این مهم باید ادامه دار بوده و خبرنگاران باید پل ارتباطی بین مردم و مسئولین بوده و موجب انعکاس مشکلات جامعه به مسئولین باشند.

وی یادآور شد: نشاط اجتماعی و امیدآفرینی دو مقوله مهم و حساس در مدیریت شهری کرمانشاه بوده است و مجموعه مدیریت شهرداری افق های پیش روی خود در این حوزه را روشن ارزیابی می‌کند و خبرنگاران در ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی نقش بسزای دارند.

وی خاطرنشان کرد: از یک جهت یکی از عوامل پویای و سرزندگی در هر جامعه ای نشاط اجتماعی بوده و نقش ورزش به عنوان یکی از مولفه های تاثیر گذار افزایش نشاط اجتماعی انکار ناپذیر و مهم معرفی شده است و از طرف دیگر ورزش در تخلیه سالم هیجانات جامعه و بخصوص جوانان نقش بسزایی دارد.

آمویی یادآور شد: در بعد همگانی، ورزش نقش بسیار مهمی در ایجاد سلامت جسم و روح داشته و خوشبختانه در این حوزه در مدیریت ورزش فعالیت های خوبی صورت گرفته که البته باید با وسعت و دربرگیری بیشتری دنبال شود، به عنوان مثال می‌توان همایش های پیاده روی را در محور ها ومحلات مختلف شهر برگزار کرد تا تمامی ساکنین شهرستان کرمانشاه را به خود جذب کند.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با انتقاد از هزینه بالای ورزش در جامعه گفت: متاسفانه استفاده کردن از زیرساخت های ورزشی برای مردم بسیار گران تمام می‌شود، چراکه اماکن ورزشی توسط دولت ساخته می‌شود اما برای استفاده به بخش خصوصی واگذار شده و عموم مردم و بخصوص افراد کم برخوردار از آن بی بهره می‌شوند.

آمویی با تاکید بر برنامه ریزی منسجم برای فصل تابستان یاداور شد: اماکن دولتی که در اختیار بخش ها و سازمان های مختلف قرار دارد باید با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار بگیرد تا عموم مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.

فرماندار کرمانشاه در پایان، ضمن تاکید بر تلاش برای حل دغدغه های خبرنگاران ورزشی ، گفت ، با توجه به اختیاراتی که داریم تلاش خواهیم نمود در حد توان مشکلات و موانع موجود در فعالیت این عزیزان زحمتکش را رفع نماییم و امیدواریم مسولان ورزش استان نیز بتوانند در حل مشکلات آنها کمک کنند.

صنایع و واحد‌های تولیدی به کمک ورزش استان بیایند

 فرهمند سال افزون معاونت امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اظهار داشت: مطالبه گری از سوی خبرنگاران در صورتی که بجا و بحق باشد را خواهیم پذیرفت و حتما آنها را عملی خواهیم نمود اما برخی از خبرنگاران متاسفانه رسالت خود را فراموش کرده اند و مطالبی را بصورت مغرضانه منتشر می کنند که غیرقابل قبول است.

وی افزود: یکی از فعالیت های اساسی ما این است تا بتوانیم در راستای فعالیت و ورزش همگانی گام برداریم و توسعه این بخش از ورزش نیازمند حمایت و همکاری دیگر ارگانها و ادارات است.

سال افزون تصریح کرد: شهرداری یکی از مهمترین ارگانهای است که می تواند با همکاری در بحث ورزش همگانی به ایجاد انگیزه و نشاط در جامعه کمک فراوانی بکند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با زیر ساخت های گسترده ای که در بحث ورزشی در سراسر استان دارد می تواند علاوه بر ورزش همگانی در بخش ورزش حرفه ای و قهرمانی نیز فعالیت و همکاری کند.

معاون اداره ورزش و جوانان، ارگان های نظامی و انتظامی، اداره کار و بسیاری از ادارات استان را از لحاظ زیر ساخت های ورزشی قوی ارزیابی کرد و گفت، انتظار داریم این ادارات در بحث همگانی و قهرمانی ورزش به اداره ورزش و جوانان کمک کنند.

وی تصریح کرد: از مسئولان ارشد استان تقاضامندیم که ارگان‌هایی را که دارای زیرساخت‌های ورزشی هستند را متقاعد کنند که اماکن ورزش خود را در تایم‌های که خالی است در اختیار هیات‌ها و ورزشکاران قرار دهند تا عموم جامعه بخصوص در مناطق حاشیه نشین که فاقد فضاهای ورزشی هستند از این امکانات استفاده کنند.

سال افزون، انعکاس افتخار آفرینی ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی توسط رسانه های ورزشی را از مهمترین بحث های توسعه ورزش دانست و افزود:  رسانه های ورزشی می توانند با انعکاس دقیق اخبار مربوط به حوزه خود علاوه بر ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران ، موجب تشویق جوانان و نوجوانان به ورزش شوند و همین امر به توسعه ورزش خواهد انجامید.

 وی خاطر نشان کرد: رسانه های ورزشی با پتانسیل و توانایی که در اختیار دارند می توانند سبب جذب اسپانسر برای رشته های ورزشی شوند و از رسانه ها تقاضامندیم که در این زمینه همکاری کنند و صنایع تولیدی و واحد‌های صنعتی را به سمت ورزش تشویق کنند که قطعاً در صورت حمایت آنها از ورزش ، استان کرمانشاه با استعدادها و پتانسیل های که در اختیار دارد می تواند به قطب بسیاری از رشته های ورزشی تبدیل شود.

 در پایان این مراسم پوریا منصوری خبرنگار عضو انجمن ورزشی نویسان استان بعنوان نماینده خبرنگاران ورزشی سخنرانی کرد و به بیان مشکلات و موانع موجود در خبررسانی در حوزه ورزش پرداخت.

منصوری با بیان اینکه دغدغه اصلی خبرنگاران استان خصوصا خبرنگاران ورزشی مشکلات معیشتی است، تاکید کرد: بسیاری از خبرنگاران در حوزه های دیگر با توجه به قوانینی که در زمینه دریافت آگهی های دولتی و خصوصی دارند تا حدودی توانسته اند برای خود درآمد زایی کنند اما خبرنگاران ورزشی با توجه به بضاعت ضعیف حوزه ورزش هیچ منبع در آمدی ندارند و از لحاظ معیشتی در مضیغه هستند.

وی افزود: تنها عشق و علاقه است که باعث می‌شود خبرنگاران ورزشی در سخت‌ترین شرایط و بدون هیچ چشم داشتی به کار خود ادامه دهند و در این راه بی مهری های فراوانی نیز به چشم می‌ببیند.

وی انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه را یکی از تواناترین تشکل های صنفی استان ارزیابی کرد و افزود: بهره مندی این انجمن از نخبه های خبرنگاری و عکاسی ورزشی باعث شده است انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه در دوره جدید یکی از فعالترین و بروزترین انجمن های صنفی استان و حتی کشور باشد.

وی جوان بودن و سطح دانش اعضای انجمن ورزشی نویسان استان را از مهمترین علل پویایی این انجمن دانست و گفت: حضور افراد تحصیلکرده و جوان که اکثر آنها در حوزه ورزش تخصص دارند سبب فعال بودن انجمن کرمانشاه است که بدون شک استفاده از توانمندی های آنها باعث توسعه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی خواهد بود.

منصوری در بخش دیگری از سخنانش عدم همکاری ادارات دولتی به اداره ورزش و هیات‌های ورزشی باعث از بین رفتن فرصت های استثنائی برای شکوفایی استعدادهای ورزشی عنوان کرد و گفت : با وجود اینکه بسیاری از ادارات دولتی از جمله شهرداری و آموزش و پرورش زیر ساخت های بسیار مناسبی برای ورزش دارند ولی متاسفانه این اماکن بلااستفاده مانده است و این ارگانها حاضر نیستند آن را در اختیار ورزشکاران و رشته‌های ورزشی بگذارند.

وی گفت ، بعنوان نمونه زمینهای چمن مناسبی در سطح شهر در اختیار آموزش و پرورش و اداره کار و رفاه اجتماعی است اما متاسفانه این ادارات این زمین‌ها را با قیمت های گزاف از یک تا دو میلیون تومان و بالاتر در ازای یک و نیم ساعت تمرین به تیم ها و مدارس فوتبال اجاره می دهند که برای تیم ها این مبالغ بسیار بالا است و این در حالی است که همین امکانات در استانهای همجوار با ۲۰۰ هزار تومان در اختیار تیم ها قرار می گیرد.

منصوری خاطر نشان کرد :رسانه های ورزشی بعنوان یک مطالبه جدی خواستار ورود مدیران ارشد در این زمینه هستند و تا به نتیجه نرسیدن مطالبه شان از این درخواست کوتاه نخواهند آمد.

این خبرنگار حوزه ورزش در ادامه عدم حمایت شهرداری از ورزش را مشکل اصلی دیگر ورزش استان دانست و گفت: در بسیاری از شهرها ، شهرداری‌ها در لیگ های مختلف ورزشی تیم داری می کنند اما در کرمانشاه به بهانه من درآوردی قانون ، شهرداری به بحث ورزش ورود نمی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز