خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

سدهای «گیلانغرب» و «تنگ حمام» سال ۹۳ به بهره برداری می‌رسند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۳۸

براساس بررسی‌های انجام گرفته از میزان پیشرفت فیزیکی دو سد " گیلانغرب " و " تنگ حمام " می‌توان امیدوار بود که در سال ۹۳ شاهد افتتاح و بهره برداری از آنها باشیم.

ایلنا: مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به بارش‌های مناسب و به موقع در سال‌جاری، گفت: براساس آخرین آمار بر اثر بارش‌های اخیر در این روز‌ها، بیش از ۵۲ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان کرمانشاه ذخیره شده است.

کیاست امیریان در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر خشکسالی‌ها به طول انجامید و این معضل باعثشد که دخیره آب در پشت سدهای استان کرمانشاه تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های اخیر ۳۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت آب در پشت سدهای استان را کاهش داده بود، گفت: امید داریم که بارندگی‌ها امسال همچنان تا پایان سال و فصل بهار تداوم داشته باشد تا دوباره شاهد بالا آمدن سطح سفر‌های زیرزمینی و نیز ذخیره شدن اب کافی در پشت سدهای استان و کشور باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در ادامه به برخی از طرحهای این شرکت اشاره داشت و تاکید کرد: براساس تصمیم دولت اولویت ساخت و اتمام پروژه‌ها به طرح هایست که پیشرفت بالای ۸۰ درصد دارند.

امیریان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی سدهای «گیلانغرب» و «تنگ حمام»، افزود: علاوه بر این دو سد میزان پیشرفت سد «زمکان» تا پایان سالجاری به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید و امیدواریم که این سد در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سد مخزنی «کبوترلانه» در شهرستان کنگاور تا سال ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در حال حاضر این سد پیشرفتی در حدود ۳۶ درصد دارند و با افتتاح این سد می‌توان تحول بسیار خوبی در کشاورزی این شهرستان به وجود آورد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ظرفیت سد مخزنی کبوترلانه را ۲۴.۶ میلیون مترمکعب آب دانست و بیان داشت: تامین آب کشاورزی ۲ هزار هکتار اراضی، تامین آب شرب کنگاور به‌میزان ۵ میلیون متر مکعب در سال و تامین آب صنعت به‌میزان ۴ میلیون متر مکعب از برکات افتتاح این سد در شهرستان کنگاور خواهد بود.

امیریان در پایان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخته سد کبوترلانه هزینه شده است، گفت: براساس بررسی‌های انجام گرفته از میزان پیشرفت فیزیکی دو سد «گیلانغرب» و «تنگ حمام»، می‌توان امیدوار بود که در سال ۹۳ شاهد افتتاح و بهره برداری از آن‌ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز