خبرگزاری کار ایران

فرماندار سرپل ذهاب در گفتگو با ایلنا خبر داد:

پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت سد مخزنی " شهدای گمنام " سرپل ذهاب

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۲۵

پیشرفت ساخت شهدای گمنام شهرستان سرپل ذهاب بیش از ۹۵ درصد است و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این طرح مردم در منطقه باشیم.

ایلنا: فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: پیشرفت ساخت شهدای گمنام شهرستان سرپل ذهاب بیش از ۹۵ درصد است و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح مردم در منطقه باشیم.

میرزا مراد پیرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در سرپل ذهاب، اظهار داشت: بی‌شک افتتاح و بهره برداری از این سد می‌تواند از یک سو تحول بسیار شگرفی در بخش کشاورزی داشته باشد و از سوی دیگر، بخش قابل توجهی از آب شهرستان را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سد شهدای گمنام این شهرستان ۳۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قصرشیرین را تحت پوشش خود قرار خواهد داد، افزود: با بهره برداری از این سد بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آبیاری می‌شود.

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این سد از سال ۸۴ آغاز شده است، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای احداثسد شهدای گمنام این شهرستان ۶۲ میلیارد تومان بوده است.

پیرو در پایان تاکید کرد: با احداثاین سد، روستاهای اکبر آباد مجرولان، تپه دارابخان و برق و باران زیر آب دریاچه قرار می‌گیرد و با توجه به بالا آمدن سطح آب در پشت دریاچه، اهالی و ساکنین روستای اکبر آباد مجبور به ترک روستا و انتقال به محل جدید روستا که اراضی آنان توسط شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تملک شده است؛ شدند.

گفتنی است که سد مخزنی شهدای گمنام بر روی یکی از رودخانه‌های غرب استان کرمانشاه به نام قوره تو احداثشده که حجم ذخیره آب این سد بالغ بر ۶۰ میلیون متر مکعب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز