خبرگزاری کار ایران

توضیح دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره گزارش ایلنا

کد خبر : ۱۲۳۰۲۳۴

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیرو سخنان حسین بیگلری مسئول انجمن بیماران خاص استان درباره دخالت وزارت بهداشت در روند پیوند کلیه ، توضیحاتی برای ایلنای کرمانشاه ارسال کرد که در زیر می‌آید.

 پیرو انتشار خبری  در  خبرگزاری ایلنا با عنوان « کاهش شدید پیوند کلیه در پی دخالت‌ وزارت بهداشت .... » به نقل از حسین بیگلری عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه به استحضار عموم‌ عزیزان می رساند  موضوع مطرح شده از جانب نامبرده درباره پیوند کلیه از فرد زنده است و نه در مورد  اهدای کلیه از بیمار مرگ مغزی و همانطور که مستحضرید پیوند کلیه از فرد زنده در کشورهای پیشرفته تقریبا منسوخ گردیده و از سالها پیش در تمام کشور‌های جهان تلاش می شود که به حداقل برسد چرا که ممکن است سلامت فرد دهنده نیز در مخاطره قرار بگیرد.

به همین دلایل در کشور ما نیز همپای سایر کشورهای جهان سیاستگذاری وزارت بهداشت بر گسترش فرهنگ معنوی رضایت به اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی گذاشته شده است و برای رسیدن به این هدف اقدامات قابل تقدیری صورت گرفته است که در این مقال نمی گنجد.

راه اندازی سایت ثبت نام بیماران نیز نه تنها اختلالی در روند انجام پیوند ایجاد ننموده است بلکه برای اهداف دولت الکترونیک و برای ساماندهی و تسهیل در دسترسی و جلوگیری از تضییع حقوق بیماران صورت گرفته است تا امکان ثبت نام تمامی بیماران در اقصی نقاط کشور فراهم شود.

همچنین آمار اعلامی از طرف ایشان در باره "تعداد پیوند کلیه"  و "تعداد بیماران دیالیزی" نیز صحیح نیست، به طوری که انجام پیوند کلیه از سال ۹۷ تا کنون نه تنها کاهش نداشته  بلکه افزایش ۴ برابری نیز داشته است و تعداد بیماران دیالیزی نیز به‌رغم  موارد ابتلای جدید  ۱۴/۲ % کاهش داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز