خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

صادرکنندگان روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۱۶

تجار و صادرکنندگان ما در یکسال اخیر روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشته اند، از یک سو نوسانات ارزی و از سوی دیگر کاهش و یا ممنوعیت صادرات لطمات بسیاری به این صنف وارد کرده است.

ایلنا: رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بیان داشت: تجار و صادرکنندگان ما در یکسال اخیر روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند، از یک سو نوسانات ارزی و از سوی دیگر کاهش و یا ممنوعیت صادرات لطمات بسیاری به این صنف وارد کرده است.

کیوان کاشفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه افزود: اقدامات مثبتی برای توسعه صادرات انجام شده است که می‌توان به حذف طرح شبنم و بخشنامه‌های جدید در مورد ممنوع الخروج بودن برخی از صادرکنندگان دارای بدهی بانکی اشاره کرد.

وی گفت: اجرای بخشنامه تعیین پیش دریافت برای واردات کالا‌ها و خدمات در روز گشایش اعتبار اسنادی، از دیگر اقدامات مثبت دیگر در بحثکمک به صادرکنندگان است که توسط دولت تصویب شده است.

کاشفی با اشاره به اینکه دولت وعده داده است که تعهدات ارزی را حذف خواهد کرد، اظهار داشت: تنها زمانی باید به فکر توسعه صادرات بود که محدودیت‌های صادراتی و تعرفه‌ها در حداقل ممکن باشد. رسالت اتاق بازرگانی توسعه صادرت به کشورهای مختلف است، اما در دو سال گذشته مشکلات داخلی مانع از انجام این رسالت شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: با عزمی که از دولت سراغ داریم، امیدواریم که مشکلات صادرکنندگان به زودی مرتفع شود. توجه به بازار عراق و توسعه روابط با دیگر کشورهای دنیا در امر صادرات ۲ استراتژی استان کرمانشاه در این زمینه است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز