خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

کار مجتمع‌های فرهنگی هنری بیستون، هرسین و سرپل ذهاب آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۲۹

کار مجتمع فرهنگی هنری بیستون هرسین و مجتمع سرپل ذهاب آغاز شده و این دو مجتمع در مرحله اسکلت بندی هستند و کار نگارخانه و سالن ۱۲۰۰ نفری نیز امسال آغاز می‌شود.

ایلنا: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه در بیستم مهرماه حادثه‌ای بزرگ خلق کردند که برای همیشه در تاریخ ماندگار و ثبت و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه افزود: مردم کرمانشاه همانطور که در طول هشت سال دفاع مقدس وفاداری خود را به نظام و انقلاب به اثبات رسانده بودند، در بیستم مهرماه بار دیگر این وفاداری خود را به مقام ولایت و نظام و انقلاب ثابت کردند.

وی افزود: سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برای حوزه فرهنگ و هنر دستاوردهای ارزشمندی داشت که از جمله این دستاوردهای این سفر می‌توان به مصوبات حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: در واقع مصوبات سفر مقام معظم رهبری در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان بوده است و در این راستا مصوبات ارزشمندی صورت گرفته که نقش بسزایی در توسعه فضاهای فرهنگی هنری استان به همراه خواهد داشت.

وی به مصوبات سفر اشاره و بیان داشت: از جمله این مصوبات می‌توان به احداثو تجهیز نگارخانه و سالن همایش‌های کرمانشاه اشاره کرد که این مجتمع عظیم با مساحت ۹ هزار متر مربع زیربنا به تصویب رسیده است که بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و احداثاین مجتمع در نظر گرفته شده و کار طراحی و مطالعات این مجتمع صورت گرفته و احداثآن امسال آغاز می‌شود.

رحیمی زنگنه به احداث۴ مجتمع فرهنگی هنری در شهرک دانش کرمانشاه، شهرستان سرپل ذهاب، مجتمع بخش گواور شهرستان گیلانغرب و مجتمع بخش بیستون شهرستان هرسین اشاره کرد و گفت: برای این مجتمع‌ها اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد ریال اختصاص یافته که زمین همه این مجتمع‌ها تهیه شده و کار طراحی و مطالعات آن‌ها نیز صورت گرفته است.

وی گفت: از ویژگی‌های این مجتمع‌ها می‌توان به سالن اجتماعات ۵۰۰ نفره، گالری نمایشگاه آثار هنری و نمایشگاه‌های فرهنگی هنری و پلاتو تخصصی تئا‌تر با ظرفیت ۲۰۰ نفر اشاره کرد.

رحیمی افزود: کار مجتمع فرهنگی هنری بیستون هرسین و مجتمع سرپل ذهاب آغاز شده و این دو مجتمع در مرحله اسکلت بندی هستند و کار نگارخانه و سالن ۱۲۰۰ نفری نیز امسال آغاز می‌شود.

وی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره و تصریح کرد: در سفر مقام معظم رهبری مبلغ ۲ میلیارد ریال برای تجهیزات کانونهای فرهنگی هنری مساجد اختصاص پیدا کرد که این مبلغ تامین اعتبار شد و تعداد ۱۰۰ کانون تجهیز شدند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین به برنامه‌های در دست اقدام اداره کل برای دومین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره و بیان داشت: برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی هنری در محل مجتمع شهید آوینی در روز سه شنبه، تجلیل از بهترین موسیقی اجرا شده در سفر مقام معظم رهبری و برگزاری مراسم محفل شعر کرمانشاه در روز پنج شنبه به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه از برنامه‌های این اداره کل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز