خبرگزاری کار ایران

طرح گذربان مدرسه به فرهنگ ترافیک کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۱۲

اجرای اجرای طرح گذربان مدرسه علاوه بر ساماندهی وضعیت ترافیکی به توسعه آموزش‌های شهروندی و فرهنگ ترافیکی کمک شایان توجهی خواهد کرد.

ایلنا: اجرای طرح گذربان مدرسه، امسال نیز همانند سال‌های پیش با هدف آشنایی و آموزش دانش آموزان با مقررات راهنمایی و رانندگی و نحوه عبور از خط عابر پیاده و علایم مربوطه، باهمکاری نیروی انتظامی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، در محل در پارک آموزش ترافیک بوستان شاهد کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در این مراسم، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح گذربان مدرسه از ۱۵ مهرماه سال جاری تا پایان سه ماهه اول سال تحصیلی برگزار می‌شود، گفت: در این طرح هر روز دانش آموزان دختر و پسر مدارس برای انتخاب گذربان مدرسه از میان آنان، توسط افسران راهنمایی و رانندگی و کار‌شناسان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری آموزش خواهند دید.

افشین لرزنگنه به مراسم نمادین اجرای طرح گذربان مدرسه به مناسبت روز جهانی کودک که باحضور ۷۰۰ کودک مقطع پیش دبستانی و دبستان برگزار شد اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح‌ها علاوه بر ساماندهی وضعیت ترافیکی به توسعه آموزش‌های شهروندی و فرهنگ ترافیکی کمک شایان توجهی خواهد کرد و تجربه ثابت کرده کودکان و نوجوانانی که از دوران خردسالی تحت این آموزش‌ها قرار گیرند، شهروندانی قانون‌مدار تربیت می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: برای آنکه فرهنگ ترافیکی اصلاح شود و ارتقا یابد، باید کودکان را آموزش دهیم تا شهروندان آینده، شهروندانی آموزش دیده و مسئول باشند.

وی افزود: این برنامه که در سال‌های گذشته نیز در مقطع ابتدایی دانش‌آموزان را زیر پوشش خود قرار می‌داد، امسال نیز با برنامه‌ریزی دقیق و با هماهنگی با آموزش‌وپرورش و همچنین پلیس راهور برای آموزش دانش آموزان در تمامی مدارس ابتدایی سطح شهر بویژه پایه اول و دوم، در دستور کار قرار دارد.

به گفته معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه بعد از پایان دوره آموزشی، دانش آموزان داوطلب مجهز به جلیقه ویژه گذربان مدرسه، سوت و… خواهند شد و عبور و مرور و رعایت ایمنی توسط خودرو‌ها را کنترل می‌کنند.

لرزنگنه همچنین از اقدامات انجام شده همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: اجرای خط‌کشی، نوشتار و نقوش عابرپیاده مخصوص دانش‌آموزان، نصب تابلوهای ویژه تردد دانش آموزان، علایم ترافیکی خاص، خط کشی محوری، ایجاد سرعت کاه و توزیع بروشور حاوی پیامهای ترافیکی، بخشی از عملیات ایمن سازی در محدوده اطراف مدارس استان کرمانشاه بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از رانندگان خواست با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و انضباط ترافیکی در فصل بازگشایی مدارس، تلاش کنند آسایش جامعه شهروندی به ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز