خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

4 درخواست مردم استان کردستان از وزیر علوم/ شاخص توسعه هر استانی دانشگاه است

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۱۵۴

استاندار کردستان توقعات و خواسته های مردم این استان در بخش علمی و دانشگاهی به عنوان شاخص توسعه را از وزیر علوم تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کردستان،اظهار کرد: به کارگیری نیروهای بومی اهل سنت در دولت تدبیر و امید، نشان از نگاه مثبت دولت است که در پیگیری‌هایی این امر محقق شد.

وی توقعات مردم کردستان از وزیر علوم را افزایش تعداد دانشگاه‌های دولتی در این استان دانست و تصریح کرد: شاخصه های توسعه هر کشور و استانی دانشگاه است و استان کردستان به دلیل هم مرز بودن با اقلیم کردستان عراق اهمیت این مراکز آموزشی و پژوهشی در این استان دوچندان می شود.

مرادنیا همچنین بازبینی در بحث بومی گزینی را دومین خواسته استان مطرح کرد و افزود: قانون بومی گزینی موجب شده افراد توانمند استان نتوانند در دانشگاه‌ها و رشته های برتر کشور ادامه تحصیل دهند و این مسئله چندین بار از طریق وزارتخانه پیگیری شده اما متاسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

وی به اشاره به سومین توقع و انتظار مردم استان از وزارت علوم، گفت: دانشگاه کردستان نماد مشخصی به دانشگاهی مطرح در کشور، ندارد و ما در این خصوص درخواست توجه ویژه به کردستان و ایجاد نماد مشخص استان را داریم.

چهارمین خواسته استاندار کردستان از وزارت علوم، افزایش رشته های مقطع دکتری و PHD تعدادی از رشته ها در دانشگاه کردستان شد و تاکید کرد: داشتن مقطع دکتری و PHD یکی از راه های توسعه کردستان است و قطعا دانشگاه کردستان ظرفیت و شایستگی آن را دارد.

مرادنیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود فردین اخلاقیان رئیس پیشین دانشگاه کردستان را فردی اخلاق‌مدار، بی حاشیه، صبور و متواضع توصیف و از زحمات وی تقدیر کرد و از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خاطر انتخاب دکتر رحمت صادقی تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز