خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

توسعه بخش کشاورزی کردستان از نیاز های ضروری استان است

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۶۱۷

استاندار کردستان گفت:توسعه بخش کشاورزی کردستان از مهمترین نیازها و اولویت ها برای رشد کردستان است که این امر به ایجاد اشتغال، افزایش تولید و رشد سرانه درآمدی مردم کمک می‌کند.

گزارش ایلنا؛ بهمن مرادنیا در نشست معاون امور مجلس رئیس جمهور با نخبگان کردستان، اظهار کرد: رفع محرومیت‌های کردستان، دغدغه امروز همگان و از جمله نخبگان است.

وی مجموعه مطالبات مردم کردستان را به حق دانست و خواستار پیگیری این مطلبات توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور در هیات دولت شد.

مرادنیا در ادامه به رابطه تنگاتنگ میان کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به عمق و گستردگی روابط فی مابین لازم است اختیارات بیشتری به استان داده شود تا در روابط دو طرف تسهیل گری صورت گیرد.

وی افزود: عدم وجود رشته دکترا در دانشگاه کردستان یکی از علل رتبه پایین این دانشگاه است و درخواست داریم دکترا در چند رشته تحصیلی به دانشگاه کردستان داده شود تا بتوانیم متقاضیان کردستان عراق را مورد پوشش قرار دهیم.

استاندار کردستان تلاش بیشتر برای تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان و تسهیل مبادلات مرزی را خواستار شد و گفت: توسعه بخش کشاورزی کردستان از مهمترین نیازها و اولویت ها برای رشد کردستان است وما به این منظور لایحه ای را برای تخصیص آب به میزان ۱۰۰ هزار هکتار ارائه کرده‌ایم که تحقق این امر می تواند به ایجاد اشتغال، افزایش تولید و رشد سرانه درآمدی مردم کمک کند.

مرادنیا افزود: عملیاتی شدن تخصیص آب برای تبدیل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی نقطه عطفی در توسعه کردستان خواهد بود.

وی اضافه کرد: لازم است معاون پارلمانی رئیس جمهور در این خصوص مساعدت های را در هیات دولت برای تامین اعتبار آن انجام دهد.

استاندار کردستان اظهار داشت: در کردستان آب، خاک و نیروی توانمند برای توسعه کشاورزی وجود دارد و تخصیص عادلانه آب به مطالبه مردم تبدیل شده است.

مرادنیا اتمام راه آهن همدان به سنندج و جاده سنندج مریوان دو خواسته مهم مردم کردستان ارزیابی کرد و افزود: اعتبارات مناسبی به این دو پروژه اختصاص یافته و امیدواریم با تخصیص مناسب و حمایت های لازم راه آهن تا سال ۹۹ و جاده سنندج به مریوان تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

استاندار کردستان با تجلیل از همت دولت برای رفع محرومیت ها در استان ادامه داد: ما در دولت هر دری را زدیم بسته نبود، اما توسعه کردستان توجه ویژه می خواهد، معتقدم در گذشته کردستان مورد بی توجهی قرار گرفته است، کردستان یک استان غنی است، اما بی توجهی ها کردستان را به محرومیت کشانده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز