خبرگزاری کار ایران

دستاورد مسئولان استان کردستان در سفر به سلیمانیه؛

شهرک های صنعتی مشترک در مرزها ایجاد می شود / بازگشایی مرز سیرانبند بانه در هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۹۷۳

استاندار کردستان با اشاره به ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک در مرزها و شهرهای مرزی گفت: شهرک ها باعث حل مشکل امنیتی مردم ، ایجاد اشتغال و همچنین پایان دادن به بحث کولبری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیادر نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر خود به استان سلیمانیه اقلیم کردستان اظهار کرد: یکی از اهداف این سفر، تحکیم روابط و همچنین سوق دادن تجار برای سرمایه‌گذاری در استان بود.

وی بیان داشت:‌ سلیمانیه از نظر زیرساختی در تامین آب، برق و گاز دارای مشکل است و استان می تواند در این زمینه در تامین موارد یاد شده به سلیمانیه پیشقدم باشد.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به تشریح سفر پرداخت و اظهار امیدواری کرد: هفته آینده در بازدیدی که قرار است مسئولان اقلیم و فرماندار استان از مرز سیرانبند داشته باشند به طور رسمی این مرز بازگشایی شود.

وی مرز باشماق مریوان را دارای مشکل  و هزینه تردد در آن را زیاد دانست و قول مساعد داد در این زمینه فکری اندیشیده شود.

مرادنیا همچنین با اشاره به نشست مشترک دانشگاه کردستان با دانشگاه سلیمانیه گفت: در راستای استحکام روابط فی بینابین در خصوص هیاتهای ورزشی و فرهنگی و همچنین معافیت از هزینه‌های ویزا و عوارض خروج برای طرفین، تیم‌ها وهیات های ورزشی و فرهنگی از مسیر کردستان تردد کنند.

استاندار کردستان در ادامه مشکلات و موانع پیش روی کارگران در خصوص نبود ویزای کار در سلیمانیه اقلیم رادمحدودیت زمانی  ۱۵ روزه برای کار، اجحاف در مورد پرداخت نصف حقوق و نیز کاهش چند برابری کارگران و مهندسین در سلیمانیه دانست و گفت: در توافقی که با وزیر کار داشته‌ایم برای کارگران و مهندسان دفترچه کار صادر می شود تا تکنسین‌ها ، کارگران و مهندسان با خیال راحت بتوانند کار کنند.

استاندار کردستان با اشاره به صحبت های تلفنی خود با برهم صالح، رئیس جمهور و قباد طالبانی، معاون نخست وزیر در اقلیم، اذعان کرد: قول مساعد دادند  تا درباره تفاهم نامه سلیمانیه، نهایت همکاری را داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر