خبرگزاری کار ایران

با همکاری انجمن‌های حمایت زندانیان استان کردستان

آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در بین خانواده‌های زندانیان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۴۵۸

در راستای اجرای سیاست ها و خط مشی های شورای اجتماعی وزارت کشور و همچنین تفاهم نامه منعقد شده میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، دوره ای آموزشی به مدت یک ماه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی با بیان این مطلب گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خصوصا اعتیاد، اداره کل زندانهای کردستان با همکاری انجمن‌های حمایت زندانیان استان اقدام به برگزاری دوره‌ای آموزشی تحت عنوان «پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها» در میان همسران و فرزندان زندانیان استان کرد.

وی هدف از اجرای این آموزش‌ها را ارتقای سطح دانش و آگاهی پیرامون سوء مصرف مواد مخدر، غنی سازی اوقات فراغت و آموزش فرزندپروری در میان خانواده‌های آسیب پذیر دانست و گفت: امیدواریم با توجه به حضور گسترده خانواده‌های زندانیان، توانسته باشیم گامی موثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

ابراهیمی تعداد اعضا شرکت کننده در این طرح را بالغ بر1000 نفر اعلام و چنین ادامه داد: در اجرای این دوره آموزشی اولویت به تمامی همسران و فرزندان زندانیان مصرف کننده مواد مخدر داده شد و در مرحله بعد، خانواده های سایر زندانیان نیز بر اساس ظرفیت و امکانات موجود، شرکت داده شدند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به خانواده‌های زندانیان بیان کرد: شواهد حاکی از آن است که آسیب‌های بسیاری بر اثر محبوس بودن افراد، متوجه خانواده‌های آنان می شود که مشکل اعتیاد می‌تواند یکی از مهم‌ترین این آسیب ها است.

مدیرکل زندان‌های کردستان، تعداد خانواده‌های تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان در استان را 968 خانواده با جمعیت 2612 عائله دانست و گفت: شهرستان‌های سنندج، سقز و قروه به ترتیب بیشترین خانواده‌های تحت پوشش را به خود اختصاص داده اند.

ابراهیمی اضافه کرد: از جمله خدماتی که به این خانواده‌ها ارائه می شود می‌توان به پرداخت هزینه‌های درمانی و پزشکی، دوره‌های آموزشی، اردوهای تفریحی و فرهنگی، تهیه اقلام و مایحتاج زندگی و ... اشاره کرد.

وی زندان‌ها را از مراکز پیشرو در امر پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی دانست و گفت: زندانهای سطح کشور طی چند سال گذشته با برگزاری کلاس هایی با عناوین مختلف از جمله پیشگیری از طلاق، پیشگیری از اعتیاد،‌ مهارت‌های اساسی زندگی، تاب آوری و ... گام های موثری را در مسیر کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی برداشته‌اند که کسب عنوان برتر از سوی سازمان زندانها در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی، موید این امر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز