خبرگزاری کار ایران

جمشید انصاری:

ایران توانایی مقابله با تحریم‌های آمریکا را دارد/هیچ‌ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۲۲۱

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ستاد مبارزه با تحریم را تشکیل و با دور زدن تمهیدات آنها راه‌های جدیدی برای رسیدن به امکانات فراهم آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید انصاری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری کردستان، اظهار کرد: شورای اداری استان، مرجع و مهمترین نهاد هماهنگی از طرف استاندار است و که در تدوین سیاستگزاری‌های نقش ایفا می کند.

وی به مسائل و مشکلاتی واحدهای تولیدی در دوره های قبل اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی اعم از کوچک و بزرگ در تامین مواد اولیه و انتقال منابع و همچنین در فروش محصولات با مشکل جدی مواجه بودیم.

انصاری افزود: در آن دوره، دولت برای کاستن از فشارهای تحریم در روابط بین اللملی خود سعی کرد تنش های ایجاد شده را به حداقل برساند و همچنین با تغییر سیاست‌های اقتصادی باعث کاهش نرخ تورم و رونق بخشیدن به فعالیت های تولید شد‌‌. آثار و پیامدهای این سیاست ها به تفاهم در سطح بین المللی در مورد برجام انجام شد.

انصاری اضافه کرد: ما در سال ۹۴  تورم را تک رقمی کردیم درصورتی که پیش بینی ما برای تک رقمی کردن تورم برای سال ۹۶ بود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: تک رقمی شدن نرخ تورم به ایجاد و تولید فرصت‌های شغلی جدید و به حرکت در آوردن مجدد واحدهای تولیدی که قبلا تعطیل شده بود انجامید.

انصاری به اهداف امریکا از برنامه تحریم علیه ایران اشاره و بیان داشت: یکی از این اهداف قطع دسترسی ایران به منابع ارزی است و به طبع آن  قطع امکان جابجایی این منابع از طریق سیستم بانکی دنیا است.

وی هدف دیگر امریکا را ممانعت کردن ورود کالا از طریق کشتی رانی برشمرد و یادآورشد:آمریکا با این کار قصد دارد دسترسی ما به منابع قطع و هم اینکه ایران برای تدارک کالا با مشکل مواجه شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما در سال گذشته ۴۶ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و معادل همین مبلغ کالا وارد کشور کردیم.

انصاری کالاهای وارد شده را از نوع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم عنوان کرد و افزود:  همچنین نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار  مواد اولیه مورد نیاز صنعت نیز وارد کردیم که مجموعا ۳۸ میلیارد دلار منبع ارزی از منابع صادرات نفتی بوده و ۸ میلیارد دلار ارز نیز در بازار غیر رسمی صرف شده است.

 انصاری در ادامه بیان داشت: ایران برای مقابله با تحریم های آمریکا ستاد مبارزه با تحریم را تشکیل  و با دور زدن تمهیدات آنها راههای جدیدی برای رسیدن به امکانات فراهم آورده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی افزود: دولت برای حل مشکلات و افزایش ظرفیت های تولید در راستای اقتصاد مقاومتی  نتایج مطلوبی را کسب کرده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در حدود۱۲  میلیارد دلار از منابع ارزی برای داروی مورد نیاز کشور  کنار گذاشته شده است و در تامین ما کالاهای اساسی با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستیم.

وی توصیه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده مدیران در هزینه کردهای خود صرفه جویی و تمهیداتی را در جهت کاهش تاثیر تحریم های پیش رو داشته باشند.

انصاری در پایان یادآور شد:  چارچوب هایی برای صرفه جویی در کشور از سوی دولت ابلاغ خواهد شد و مدیران دستگاه های اجرایی باید آن را با دقت و وسواس رعایت کنند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز