خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت غله کردستان خبر داد:

خرید تضمینی بیش از ۹۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۸۰۹

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سطح استان خریداری شده است.

جمال صالحی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج، با اعلام اینکه کردستان در مقوله خرید تضمینی گندم جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص داد، گفت: آهنگ خرید روزانه گندم ۶ هزار تن برآورد شده است.

وی با اشاره به خرید هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان گندم از گندم‌کاران کردستانی افزود: تاکنون بیش از ۵۶۸ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد بهای گندم خریداری شده به کشاورزان تحویل داده شده است.
 
صالحی اظهار داشت: بیشترین خرید گندم با ۲۳۰ هزار تن مربوط به شهرستان بیجار و کم ترین هم با ۴ هزار و ۶۲ تن مربوط به سروآباد است.
 
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان با اشاره به رشد ۸۱ درصدی خرید گندم در استان گفت: تاکنون ۲۰۳ هزار تن حمل گندم به استان های تهران، البرز، قم، گیلان، مازندران، مشهد، اصفهان، سیستان و تبریز انجام شده است.
 
صالحی در بخش دیگری از صحبت های خود به خریداری ۴ هزار و ۸۹۷ تن کلزا در سطح استان اشاره کرد و گفت: این میزان خرید نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر رشد را نشان می دهد.
 
وی ارزش کلزای خریداری شده را ۱۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۷ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد بهای کلزاکاران پرداخت شده است.
 
به گفته صالحی، بیشترین خرید کلزا به ترتیب مربوط به شهرستان‌های کامیاران، دهگلان، قروه و سقز و کمترین نیز مختص به شهرستان بیجار است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز