خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مطرح کرد:

اعتبارات مبارزه با قاچاق کالا در کردستان کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۶۶۳

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان میزان منابع مالی اختصاص یافته جهت فرهنگ سازی مقابله با قاچاق کالا را در استان ناکافی دانست و بر فزونی آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی روز یکشنبه در نشست با اهالی رسانه کردستان با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های امنیتی در رویارویی با باندهای کلان و سازمان یافته مصمم هستند، گفت: طی چهار سال متوالی با برخوردهای سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه های ذیربط اقدامات درخوری مبنی بر ممانعت از ورود اقلام ممنوعه را در استان شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: هزینه منابع مالی در حیطه مسایل فرهنگی جهت روشنگری و به روز بودن عامه مردم از حوزه‌های مختلف نیاز و بلکه ضروری است، که نبود چنین رویه ای در استان فرهنگی کردستان نیز قابل پذیرش نیست.

میرزایی مقوله قاچاق را به مثابه ویروسی که تمام بدنه کشور را تهدید می کند، دانست و افزود: رسوخ و رسوب قاچاق در متزلزل ساختن بنیان اقتصاد کشور بی تاثیر نخواهد بود، از این روی نهادینه سازی فرهنگی در مقابله با قاچاق می تواند کارساز واقع شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خاطر نشان کرد: عموما مرز ها به عنوان فرصت نه تهدید برای کشور ها تلقی می شوند، اما کردستان به جهت شرایط منحصر بفرد طبیعی دارای خلاء های مرزی است که راه را برای ورود اقلام قاچاق هموار می کند، لذا با بهره گیری از ظرفیت دستگاه های متولی بایستی تمام قد مانع از تحقق چنین عملی شویم.

میرزایی با اشاره به اینکه کردستان کمربند مبارزه با قاچاق اقلام ممنوعه را محکم بسته است، افزود: فزونی کشفیات و ضربه فنی بارگیری های حامل کالای قاچاق در استان نیز مانع از انتقال اقلام ممنوعه به دور دست ترین نواحی کشور شده است.  

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کالاهای موجود در بازار قاچاق و تقلبی هستند، افزود: حساسیت نسبت به سلامت و اصالت کالا ها اصلی مهم است، که بایستی مورد توجه مصرف کننده واقع شود.

کامبیز حسن زاده بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عموم مردم نسبت به پدیده قاچاق تاکید کرد و گفت: در این راستا برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس در قالب کنترل مصرف مکمل های ورزشی برای پسران و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی برای دختران در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، طی سالجاری ۹۰ هزار و ۶۲۶ بطر مشروبات الکلی، ۹ میلیون و ۱۶۷ هزار نخ سیگار در استان کشف و ۳۳ باند قاچاق نیز منهدم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز