خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان مطرح کرد:

پیش‌بینی برداشت یک میلیون تن و خرید ۹۰۰ هزار تن گندم در کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۱۵۱

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: پیش بینی می شود از ۵۵۸ هزار هکتار گندم زیر کشت در استان یک میلیون تن برداشت و ۹۰۰ هزار تن خرید صورت گیرد.

 به گزارش ایلنا، جمال صالحی در نشست خرید تضمینی گندم شهرستان دهگلان با بیان اینکه 558 هزار هکتار زمین در استان زیر کشت محصول گندم رفته است، افزود: از این میزان 33 هزار هکتار آبی و 522 هزار هکتار دیم است، و پیش بینی می شود یک میلیون تن گندم برداشت و 900 هزار تن خرید انجام شود.

 وی اظهار داشت: شهرستان دهگلان جزو شهرستان رتبه برتر استان در برداشت این محصول است و سال گذشته رتبه چهارم استان را به خود اختصاص داده است.

صالحی عنوان کرد: با توجه به اینکه محصول گندم بزرگترین پروژه اقتصادی دولت محسوب می شود خرید 14 الی 15 هزار میلیارد تومان در یک دوره زمانی حداکثر 4 ماهه است.

 وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه گندم جزو کالاهای اساسی و استراتژیک است، بایستی در زمینه تولید پایدار به عنوان یک مزینت در بخش کشاورزی شاهد کمترین دغدغه کشاورز در زمان برداشت این محصول باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان هم در این نشست با اشاره به اینکه زمین سطح زیر کشت گندم در شهرستان 80 هزار هکتار است: از این میزان 72 هزار هکتار دیم و 8 هزار هکتار آبی به صورت صد در صد مکانیره کشت می‌شود. 

احمدی خاطرنشان کرد: برای برداشت این محصول در سطح شهرستان 112 کمباین  وجود دارد و حدود 250 کمباین مهاجر خارج از شهرستان کار برداشت این محصول را انجام می دهند.

وی گفت: پیش بینی می شود که امسال 115 الی 120 هزار تن گندم مازاد بر تولید از کشاورزان خریداری شود که 15 الی 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز