خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق کردستان مطرح کرد:

هدایت مردم به مصرف صحیح برق راه نجات گذر از خاموشی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۶۳۹

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: بایستی روابط عمومی و رسانه ها با آگاه بخشی مردم را به سمت مصرف صحیح برق هدایت و سوق دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هیوا لهونیان روز دوشنبه در سمینار آموزش تخصصی بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش اداری با بیان اینکه امسال کمبود آب ذخیره پشت سدها به واسطه بارش‌های ناکافی لزوم مدیریت مصرف انرژی را بیش از پیش کرده است، گفت: با بهره مندی صحیح از ظرفیت های موجود نه تنها خاموشی رو به مسکوت ماندن می رود، بلکه قادر به شناسایی ظرفیت های مازاد نیز خواهیم شد.

وی اظهار داشت: برای نیل به این مسیر شکاف قابل ملاحظه‌ای پدیدار است چرا که با امکان سنجی و طرح‌های مقدماتی و نیز راندمان نامطلوب بهره وری امکان اعمال خاموشی کماکان وجود دارد.

لهونیان با اشاره به اینکه بر مبنای پیش بینی ها امسال ۵۸ هزار مگاوات انرژی برق در کشور تولید می شود، افزود: در سال جاری به واسطه کمبود ذخیره آب پشت سد ها با کمبود نیروی ۵ تا ۶ هزار مگاواتی مواجه خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، تنها را جلوگیری از اعمال خاموشی را مدیریت مصرف اعلام و خاطر نشان کرد: مردم دچار بد مصرفی شدید در مصرف انرژی برق هستند، چرا که رعایت پارامتر هایی چون مصرف صحیح و به تبع صرفه جویی و اقتصادی نگریستن به انرژی برق را به حاشیه رانده اند.

لهونیان عنوان کرد: بر اساس رای هیات وزیران تمامی سازمان و بانک ها مکلف به صرفه جویی در مصرف برق هستند و در این راستا مدیریت ۵۰ مگاوات انرژی نیز سهم استان کردستان در سال جاری است.

وی به وجود ۶۲۴ هزار انشعاب برق در استان نیز گریزی زد و گفت: چنانچه مصرف متوسط هر مشترک به ۱۰۰ مگاوات برسد قریب به ۶۲ مگاوات برق را در استان مدیریت کردیم.

لهونیان خواستار هدایت مردم به سمت مصرف صحیح برق از سوی رسانه و روابط عمومی‌ها شد و خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد مشترکین استان را انشعابات خانگی و تجاری تشکیل می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز