خبرگزاری کار ایران

مدیر رسته«IT» طرح تکاپو کردستان عنوان کرد:

۳۷۰ فرصت شغلی در قالب طرح تکاپو در کردستان فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۴۹۱

مدیر رسته«آی تی» طرح تکاپو استان کردستان با بیان اینکه ۳۷۰ فرصت شغلی از ابتدای طرح تکاپو تاکنون در کردستان فراهم شده است، گفت: تامین اعتبار این تعداد شغل به همت بخش خصوصی و مسئولان استانی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سوما عبدالهی روز یکشنبه در جلسه تشریح اقدامات و عملکرد طرح تکاپو در استان، اجرای سه وظیفه و برنامه در رسته IT را برشمرد و گفت: تشکیل نهادهای پشتیبانی کسب و کار و آموزش ارتقای مهارت های مبتنی بر بازار و نیز اتصال به بازارهای ملی و منطقه ای و جهانی از جمله رویکرد حوزه فناوری اطلاعات است.

وی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در سال گذشته موفق به تاسیس ۷ نهاد پشتیبان کسب و کار در استان شدیم که درصدد ارتقای این تعداد به ۱۳ نهاد در سال جاری هستیم.

عبدالهی، به حیطه عمل نهادهای پشتیبان کسب و کار اشاره کرد و افزود: با شناسایی بنگاه یا شرکت های فعال در یک موضوع مشخص مرتبط با فناوری اطلاعات، نقش اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به طرح با مدیریت مجری نهاد تعریف می شود.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه مجری نهاد پشتیبان کسب و کار احصای نیازمندی ها و مشکلات فعالان حوزه است و چنانچه کمک فنی اعتباری از جانب دولت در قالب مجموعه به نهاد تعلق گیرد، نهاد آن را در اختیار زیر مجموعه قرار می دهد.

مدیر رسته IT طرح تکاپو استان به جذب اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از وزارت ارتباطات در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: با پیگیری مسئولان داخل استان این میزان وجه به صورت علی الحساب دریافت شد که ۶۸۰ میلیون تومان آن به صورت امانت در اختیار پارک علم و فناوری در جهت خرید تجهیزات شش نهاد قرار گرفت.

عبدالهی تصریح کرد: مابقی هزینه هم صرف امور آموزشی شد که امیدواریم با برآورده کردن آن حجم از تعهدات اشتغالی زمینه دریافت اعتبار را در فاز بعدی مهیا کنیم.

وی از فراهم کردن فرصت شغلی برای ۳۷۰ نفر از ابتدای طرح تکاپو در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد شغل بدون هیچ گونه اعتباری از سوی وزارت ارتباطات یا تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته، بلکه به همت بخش خصوصی و حمایت مسئولان داخل استان فراهم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز