خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

کردستان در تسهیلات صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی مشکل دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۵۲

برخی از تعاون‌ها در گذشته اراضی خارج از محدوده و یا با کاربری غیر مسکونی دریافت کرده‌اند که باید وضعیت این تعاون‌ها در کارگروه زیربنایی استان مشخص شود، اگر اراضی واگذار شده منطبق با قوانین ساخت و ساز است به آنها اجازه ساخت داده شود و در غیر اینصورت در جای دیگری به آنان زمین واگذار گردد.

استاندار کردستان گفت: برای توسعه استان کردستان در ۲ حوزه تسهیلات بانکی و همچنین صندوق توسعه ملی مشکل وجود دارد که باید اقدامات بهتری در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه این دو مقوله در ارتباط با بخش خصوصی است افزود: انتظار می‌رود بخش خصوصی از فرصت به وجود آمده برای توسعه کردستان و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری استفاده کند.

وی ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در تسهیل و روان سازی طرح‌های سرمایه‌گذاری همکاری و تعامل لازم را با هم داشته باشند.

استاندار کردستان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان، عزم دولت برای ایجاد توسعه پایدار و متناسب با نیاز استان جدی است.

زاهدی با اشاره به اینکه بخش خصوصی م‌تواند در کنار حمایت‌های دولتی روند توسعه و پیشرفت را در استان سریعتر کنند گفت: براساس آمارهای ارائه شده در حال حاضر دولت به نسبت سهمی که برای اعتبارات استان کردستان در نظر گرفته درصد بیشتری اختصاص داده اما کافی نیست.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین کارگروه شورای برنامه ریزی گفت: کارگروه زیربنایی یکی از مهمترین کارگروه‌های شورای برنامه ریزی استانهاست که در مورد تمامی فعالیت های نرم افزاری و سخت افزاری جامعه تصمیم گیری می کند.

زاهدی در ادامه از دستگاه‌های متولی حوزه تعاون و مسکن خواست وضعیت تعاونی‌های مسکن را که از سالهای گذشته با مشکلات ساخت و ساز مواجه بودند به صورت فوری رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: برخی از تعاون‌ها در گذشته اراضی خارج از محدوده و یا با کاربری غیر مسکونی دریافت کرده‌اند که باید وضعیت این تعاون‌ها در کارگروه زیربنایی استان مشخص شود، اگر اراضی واگذار شده منطبق با قوانین ساخت و ساز است به آنها اجازه ساخت داده شود و در غیر اینصورت در جای دیگری به آنان زمین واگذار گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز