خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان خبر داد:

تخصیص 26 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مناطق حاشیه‌ای و بازآفرینی شهری سنندج

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۸۴۱

استاندار کردستان از تخصیص 26 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و بهبود فضای مناطق حاشیه‌ای و باز آفرینی شهری سنندج خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل  شرکت مادر تخصصی بهسازی و عمران شهری برگزار شد گفت: امروز از برخی مناطق حاشیه شهری و محلات قدیمی سنندج بازدید به عمل آمد و در مجموع تصمیمات خوبی برای بهبود فضای این مناطق گرفته شد.

وی با بیان اینکه دسترسی و تردد مردم در برخی محلات قدیمی و ومناطق حاشیه با مشکل مواجه است افزود: این اعتبارات برای اجرای پروژه هایی در مناطقی چون محله آغه زمان، فرجه، تقتقان، حسن آباد و نایسر اختصاص یافته و طبق تعهدات صورت گرفته باید تا پایان فصل کاری سالجاری انجام بگیرد.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به عملیاتی شدن چهار خطه شدن کمربندی حسن آباد سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: این منطقه با جمعیت 25 هزار نفری دارای جاده مناسب نبود و به این منظور اعتبار آن از محل منابع استانی تامین و پیمانکار آن نیز مشخص شده است که باید این پروژه نیز در فصل کاری امسال اتمام و زیر بار ترافیک برود.

استاندار کردستان همچنین از دیگر معظلات ترافیکی در سنندج را خیابان فردوسی سنندج ذکر کرد و ادامه داد: برای تبدیل این خیابان به پیاده راه معاون وزیر اعتباری به میزان شش میلیارد تومان تخصیص داده است و باید شهردری سنندج در این جهت اقدام کند.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی وعده داده است تاپایان تیرماه سالجاری به دلیل محدود بودن فصل کاری به هر میزان که بتوانیم پروژه تعریف و اعتبار جذب کنیم.

مرادنیا مردم را مشارکت جدی در اجرای طرحها و پروژه های شهری فراخواند و گفت: مردم باید مطالبه گر باشند و خواسته‌های به حق خود را دنبال و در جهت خدمت رسانی بهتر یار و همراه مسوولان باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در مناطق منفصله شهری در سنندج کارها و طرح‌های توسعه‌ای انجام می‌شود گفت: نهادها و کمیته‌های حفاظت برای جلوگیری از هرگونه زمین خواری و سوء استفاده از شرایط موجود با ساخت و سازهای جدید و غیرمجاز برخورد کنند.

در بازدید استاندار کردستان به همراه معاون وزیر و مدیرعامل  شرکت مادر تخصصی بهسازی و عمران شهری چند طرح عمران شهری در مناطق حاشیه عملیاتی و اجرایی شد.

آغاز مرمت و بازسازی منزل تاریخی رشیدی و عملیات اجرایی بازآفرینی شهری در محله آغه زمان، شروع بهسازی معابر تقتقان  در 15 کوچه با اعتباریک میلیارد و 300 میلیون تومان، آغاز عملیات اجرایی کمربندی حسن آباد با پنج میلیارد تومان اعتبارو احداث خیابان ماموستا هیمن در ناحیه منفصله شهری حسن آباد با اعتبار یک ملیارد و 250 میلیون تومان از جمله این طرح‌ها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز