خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان:

طرح اشتغال عمومی معطوف به توانمندسازی جوانان و جویندگان شغلی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۹۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با بیان اینکه طرح اشتغال عمومی معطوف به توانمندسازی جوانان و جویندگان شغلی است، گفت: می‌توان از این طرح در راستای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی کردستان بهره گرفت.

به گزارش ایلنا حسین فیروزی در نشست طرح اشتغال عمومی ویژه استان‌های کردستان و کرمانشاه با بیان اینکه طرح اشتغال عمومی قرار نیست به‌طور کامل مشکل بیکاری را در استان‌ها رفع کند، گفت: اما می‌تواند نقش بسزایی در کاهش این معضل اجتماعی- اقتصادی داشته باشد.

وی اظهار داشت: این طرح در کشورهای دیگر تجربه شده و این چراغ راهنمای مناسبی برای اجرا در اختیار ما قرار می‌دهد که البته لازم است متناسب با موقعیت و ظرفیت کشور بومی سازی شود.

فیروزی با بیان اینکه طرح اشتغال عمومی معطوف به توانمندسازی جوانان و جویندگان شغلی است، تاکید کرد: می‌توان از این طرح در راستای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی کردستان بهره گرفت.

‍ مدیرکل امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست گفت: ناظرانی که در این طرح بکار گرفته می شوند به عنوان بازوان ادارات کار محسوب می شوند که می توانند در کاهش حوادث کارگاهی و ارتقای ایمنی در محیط های کاری مثمر ثمر باشند.

احمدرضا پرنده تاکید کرد: انتقال آموزش‌های کاربردی به کارفرمایان و کارگران از جمله مهم‌ترین اهداف مدنظر در  طرح اشتغال عمومی است.

به گفته مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدت زمان اجرای این طرح ۴ ماه است و در صورت نیاز و تامین اعتبار مجدد، تمدید خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز