خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کردستان مطرح کرد:

دستگاه‌های اجرایی استان باید مطالبات شهرداری‌ها را تا پایان سال جاری پرداخت کنند

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۱۲۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه شهرداری‌های شهرهای استان 150 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی طلب دارند، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید مطالبات شهرداری‌ها را تا پایان امسال پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در نشست مشترک شهرداران با مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: نه بخش دولتی و نه بخش خصوصی اجازه ندارند بدون اخذ پروانه از شهرداری‌ها ساخت و ساز انجام دهند.

وی افزود: اگر از گذشته دور هم این اتفاق افتاده باشد شهرداری‌ها کوتاهی کرده‌اند و نباید اجازه دهند ساخت و ساز بدون مجوز چه توسط دولت و چه بخش خصوصی انجام گیرد چرا که قانون این موضوع را تکلیف کرده و همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: درآمد شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی از محل ساخت و سازها است و اگر این درآمدها به شهرداری‌ها داده نشود، امکان اداره شهرها وجود ندارد.

 قادری با یادآوری این واقعیت که مطالبات مردم و زندگی شهرنشینی با گذشته تفاوت کرده است، گفت: در شرایطی که مطالبات مردم برای ارتقای کیفیت خدمات در شهر هر روز در حال افزایش است، عدم پرداخت حق و حقوق شهرداری‌ها توسط بخش دولتی و خصوصی غیرقابل قبول خواهد بود.

معاون استاندار کردستان افزود: به همین دلیل استاندار محترم کردستان تکلیف کرده که مطالبات شهرداری‌ها باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شهرداریها موظفند در چهارچوب قانون عوارض دریافت کنند، تاکید کرد: شهرداریها باید به صورت مستند و مستدل و منطقی اقدام به محاسبه عوارض کنند و به شهرداریهایی که بدون کار کارشناسی برآورد عوارض انجام دهند، تذکرات جدی داده می شود.

 قادری این پرسش را مطرح کرد که اگر بخش دولتی پروانه برای ساخت و ساز اخذ نکند و حقوق شهرداری‌ها را پرداخت نکند چگونه انتظار پرداخت عوارض و مطالبات شهرداری‌ها از سوی مردم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف نظر با شهرداریها در مورد برآورد عوارض در کمیسیون ماده 77 حل و فصل خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کردستان در پایان تاکید کرد: هر دستگاهی که اقدام به دریافت پروانه برای ساخت و ساز نکند، آن پروژه باید تعطیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز