خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

نقش مهم وکلا در صیانت از آزادی و تحقق عدالت در جامعه

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۰۸۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت: وکلای حق طلب و مستقل در تحقق جامعه عدالت بنیان و آرمانی همواره نقش مهمی را ایفا کرده اند.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی شامگاه پنجشنبه در جشن سالگرد استقلال کانون وکلای کردستان، اظهار کرد: 65 سال از استقلال کانون وکلا می‌گذرد و هرگاه حقوقدانان در صحنه قرار گرفتند، به بسط گفتمانی حقوق و اندیشه های حقوقی، عدالت و رسیدن به حق کمک کردند. 

وی به منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: این منشور هم در بسط گفتمان حقوق و آشنایی مردم با حقوق خود تاثیرگذار و در جهت رسیدن به جامعه عدالت بنیان کمک خواهد کرد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان عنوان کرد: جامعه آرمانی جامعه ای حق طلب، حق مدار، عدالت بنیان و جامعه ای بدون سلطه گر و سلطه پذیر است که همه باید برای تحقق آن تلاش کنند. 

وی به تاثیر قضات در تحقق جامعه عدالت بنیان تاکید کرد و ادامه داد: بررسی های تاریخی نشان می‌دهد که در همه کشورهای پیشرفته و مترقی یکی از مشاغلی که در ایجاد، توسعه و تاسیس جامعه آرمانی نقش داشته اند، وکیلان حق طلب، حق خواه و مستقل بوده اند. 

فیروزی همچنین تاکید کرد: استقلال کانون وکلا برای قوام و دوام عدالت خیلی مهم است و وکلا باید در بیان حق آزاد و شجاع باشند که امیدواریم کانون وکلای کردستان نیز از همه این ویژگی‌ها برخوردار باشد. 

وی با اشاره به نقش کانون وکلای کردستان در توسعه استان، خاطرنشان کرد: رمز توسعه کردستان سرمایه گذاری است و سرمایه‌گذار باید حیثیت و اعتبار مالش در امنیت باشد که در نتیجه آن، فرصت‌های شغلی ایجاد خواهد شد. 

وی یادآور شد: وکلا در استان با حمایت از حقوق سرمایه گذاران می‌توانند این اطمینان خاطر آنها را برای حضور در استان و سرمایه گذاری فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز