خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

افتتاح و کلنگ‌زنی دو طرح صنعتی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۱۶

افتتاح طرح توسعه "شرکت دانه طلایی آگرین کردستان" و کلنگ زنی "شرکت سفید آرد روژهلات آگرین" در شهرک صنعتی دهگلان با حضور مسئولان استانی انجام شد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در مراسم بهره برداری از طرح توسعه شرکت دانه طلایی آگرین کردستان گفت: طرح توسعه آگرین کردستان در زمینی به متراژ 12 هزار و 205 متر مربع و با سرمایه بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان اجرا شده است.

محمد دره وزمی با بیان اینکه ماشین‌الات این طرح از کشور ترکیه وارد شده است، گفت: با اجرای این طرح در مجموع  6 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: اعتبار توسعه این پروژه سرمایه شخصی و بدون دریافت تسهیلات بوده و زمینه ایجاد اشتغال برای 12 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در مراسم بهره برداری از شرکت دانه طلایی آگرین کردستان افزود: این پروژه با ظرفیت 42 هزار تن ذخیره‌سازی و نگهداری غلات در شهرک صنعتی دهگلان اجرا شده است که ظرفیت قبلی این مجموعه  28 هزار تن بوده است.

دره‌وزمی در جریان مراسم کلنگ زنی ”شرکت سفید آرد روژ هه لات آگرین" گفت: این پروژه در زمینه تولید صنایع وابسته به آرد شامل انواع نان حجیم، مسطح، ماکارونی، کیک و بیسکویت فعالیت می‌کند و در صورت بهره‌برداری، ظرفیت صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق، سوریه، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس را در سطح قابل قبولی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر بهداشتی نان حجیم بهداشتی‌تر از نان سنتی است و ماندگاری یک تا 14 روز  را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: آمار دورریز نان کشور ما به دلیل تولید نان سنتی و کم بودن ماندگاری آن و همچنین کم بها بودن نان زیاد است.

دره وزمی اذعان داشت: نان صنعتی هم ماندگاری زیادی دارد و هم کمک می‌کند که گندم تولیدی به بهترین شیوه، مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر برای 30 نفر اشتغال ایجاد کرده است، گفت: با بهره برداری از آن برای 120 تا 140 نفر اشتغال مستقیم فراهم می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان اذعان داشت: کل سرمایه‌گذاری انجام شده و در حال انجام برای این مجتمع که با شعار از زمین تا سفره فعالیت خود را آغاز کرده بالغ بر 35 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز