خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

توسعه ورزش کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۰۷۹

استاندار کردستان گفت: با اینکه ورزش در آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته است اما این مهم کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج، گفت: اهمیت توجه به مقوله آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست چرا که برنامه ریزی وسیع در این حوزه آینده جوانان و نوجوانان کشور را رقم می زند از این جهت وظیفه عموم مسئولین بایستی نگاه ویژه تر به این بخش در کنار سایر زیر ساخت ها داشته باشند.

وی خواستار توجه بیشتر سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات سالانه به این حوزه شد و اظهار داشت: در کنار این مهم بایستی عنایت ویژه‌ای به توسعه تربیت بدنی و ورزش در مقاطع مختلف تحصیل داشت راهبردی که از بسیاری مسایل و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند رویکردی در آموزش و پرورش مورد غفلت واقع شده است.

مرادنیا توسعه زیر ساخت‌های آموزشی را در مناطق حاشیه سنندج  بویژه نایسر مهم ارزیابی کرد و گفت: مقرر شده مبلغ شش میلیارد تومان اعتبار برای احداث چهار واحد آموزشی نایسر تخصیص پیدا کند.

استاندار کردستان به کمبود زمین برای احداث مدرسه در نایسر اشاره کرد و بیان داشت: در گذشته حدود چهار و نیم هکتار زمین برای احداث کلانتری در نایسر اختصاص داده شده بود و با توحه به میزان زیاد این مقدار زمین ضروری است مسکن و شهرسازی در خصوص واگذاری بخش زیادی از آن برای احداث فضای آموزشی اقدام کند.

مرادنیا عنوان کرد: با وجود صرف هزینه‌های زیاد مادی و معنوی در این حوزه شاهد هستیم که مشکلات کماکان وجود دارد از این رو می‌طلبد با الگو‌گیری از سیستم آموزشی کشور‌های پیشرفته به بررسی اجمالی و تحقیق گسترده در این خصوص اقدام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز