خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان:

فشار آب همه نقاط نایسر استاندارد می‌شود/ آبفا کردستان آماده واگذاری انشعاب به ساکنان مناطق منفصل شهری است

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۵۲۴

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: آبفا کردستان آماده واگذاری انشعاب به ساکنان مناطق منفصل شهری است.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان در گفتگو با برنامه مردم و مسئولان رادیو کردستان به پرسش های شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با حوزه آب و فاضلاب پاسخ داد.

محمدحسین محمدی در پاسخ به سئوالی پیرامون وضعیت کلی خدمات‌رسانی مجموعه آبفا در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج گفت: نایسر در اواسط سال ۱۳۹۰ به شهر سنندج الحاق و جزو محدوده خدماتی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان قرار گرفت.

وی افزود: در آن مقطع مشکلات زیادی در تأمین آب این منطقه وجود داشت که از آن جمله قطعی‌های مکرر، معضلات شبکه و نیز نامناسب بودن تأمین آب به لحاظ کمی بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان ادامه داد: به همین منظور این شرکت در زمینه توسعه تأسیسات موجود و اصلاح آنها در نایسر وارد عمل شد و مشکلات آن را برطرف کرد، ضمن آنکه یک انشعاب مختص نایسر هم از خط انتقال اصلی شهر به این منظور اختصاص یافت و در نهایت تأمین آب در نایسر از ۶۰ لیتر در ثانیه به ۲۴۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت تا مردم واقع در منطقه منفصل شهری نایسر از آب شرب سالم و بهداشتی بیشتر بهره مند شوند.

 محمدی با اشاره به وجود برخی مشکلات جزیی در تأمین فشار آب کافی در بخشهایی از نایسر گفت: علت این مسئله قرارگیری تعدادی از ساخت وسازها در مناطق بالاتر از مخازن شرکت آبفا است که البته آب آن مناطق نیز به روش‌های مختلف تأمین می‌شود.

وی افزود: در مواقعی که قطعی برق به وجود می آید و ناچار به خاموش کردن پمپ‌ها باشیم، به طور مقطعی افت فشار و قطعی های آب پیش می آید که برای رفع این مشکل مخزن جدیدی احداث شده و طی چند ماه آینده وارد مدار خواهد شد تا فشار آب مناطق مرتفع نیز تأمین شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در خصوص واگذاری اشتراک به ساکنان این ناحیه هم گفت: تا قبل از سال جاری محدودیت های برای واگذاری انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز داشتیم، اما امسال با قانونی که در مجلس محترم شورای اسلامی به تصویب رسید، این اجازه به دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب داده شده است تا خدمات واگذاری انشعاب را به مردم مناطق منفصل شهری انجام دهند و در حال حاضر محدودیتی برای واگذاری انشعاب در این مناطق نداریم و در صورت مراجعه و درخواست مردم، شرکت آبفا استان آماده انجام واگذاری انشعاب به مناطق منفصل شهری است.

 محمدی در پاسخ به سوالی پیرامون مبالغ درج شده در قبوض مصرفی آب مشترکان نیز گفت: بخش عمده مبلغ قبوض مشترکان مربوط به آب بها و خدمات دفع فاضلاب است و همانگونه که می دانید خدماتی که شرکت آبفا ارائه می دهد، تنها در بخش تأمین و توزیع آب نیست، بلکه جمع آوری تصفیه فاضلاب هم که از جمله زیربناهای سلامت جامعه می باشد توسط شرکت آبفا انجام می گیرد و علاوه بر آن نیز شرکت مکلف است تأسیسات خود تا کنتور مشترکان را نگهداری نماید و اتفاقاتی نیز که در شبکه رخ می دهد را برطرف نماید که تمام این موارد مستلزم صرف هزینه می باشد.

وی تصریح کرد: هزینه آبونمان هم که در قبوض مشترکان درج می شود، بابت نگهداری تأسیسات است و سایر موارد مانند مالیات و توسعه تأسیسات روستایی که از مشترکان دریافت می شود تکالیفی قانونی است و آبفا تنها این مبالغ را دریافت و به حساب خزانه واریز می کند تا صرف اموری شود که در قانون پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان تأکید کرد: با این وجود هزینه خدماتی که آبفا از مردم دریافت می کند تنها یک سوم هزینه تمام شده آب می باشد.

وی در خصوص جمع آوری آبهای سطحی نیز گفت: تأسیسات جمع آوری این آبها در گذشته به طور کامل انجام نگرفته و در نقاطی مجاری ایجاد شده که آب سطحی از طریق آنها وارد شبکه فاضلاب می شود و علاوه بر خسارات به تأسیسات، موجب اختلال در عملکرد شبکه و تصفیه خانه های فاضلاب نیز می شود.

 محمدی با بیان اینکه در قانون وظیفه جمع آوری آبهای سطحی برای شرکت آب و فاضلاب شهری تعریف نشده است، گفت: این کار رسالت شهرداریها است و البته با توجه به هزینه بر و زمانبر بودن ایجاد تأسیسات مرتبط با جمع آوری آبهای سطحی، مدیریت استان پیگیر موضوع است تا این کار را به شکل اصولی و با برنامه ریزی به سرانجام برساند.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون زمان رسیدگی به اتفاقات در حوزه آب و فاضلاب گفت: تعداد اتفاقات با توجه به قدمت شبکه ها در شهرهای استان زیاد است و به عنوان نمونه سال گذشته در شهر سنندج قریب به ۱۰ هزار اتفاق در بخش آب و فاضلاب رفع شد. برای کنترل و رصد دقیقتر این اتفاقات، مرکز ارتباطات مردمی شرکت با شماره تلفن ۱۲۲ از سال گذشته راه اندازی شد.

 محمدی ادامه داد: از زمانی که گزارش اتفاق به شماره ۱۲۲ اعلام می شود تا زمان رفع مشکل در سیستم مذکور ثبت می شود و در انتهای کار از طریق تماس با مشترک و یا فرد اعلام کننده اتفاق در خصوص رضایتمندی وی و همچنین نتیجه مشکل سوال می شود و البته برنامه ریزی ما این است که این پروسه به حداقل زمان ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در پایان از شهروندان خواست تا اتفاقات را به سامانه ۱۲۲ اعلام کنند، ضمن آنکه ادامه مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان و مراجعه ساکنان نواحی منفصل شهری برای دریافت انشعاب از دیگر مواردی بود که مهندس محمدی بدانها اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز