خبرگزاری کار ایران

آغاز نخستین مرحله سرشماری زمستانه پستانداران وحشی کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۷۹۶

مدیر کل محیط زیست کردستان گفت: مرحله اول سرشماری زمستانه پستانداران وحشی در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان کردستان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، عبدالوحید ریاضی فر با بیان این مطلب افزود: برنامه مرحله اول سرشماری زمستانه پستانداران وحشی در استان کردستان با سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده بیجار شروع شد و به صورت متناوب، تمامی مناطق تحت مدیریت و آزاد استان در طول مدت یک ماه، سرشماری می شوند.

وی اظهار داشت: در این سرشماری که با پیمایش خطی و به روش مستقیم انجام می شود، کارشناسان بخش محیط طبیعی و محیط بانان یگان حفاظت این اداره کل در قالب تیم های چند نفره و با استفاده از دوربین چشمی، دوربین عکاسی و تلسکوپ به رصد و سرشماری حیات وحش مناطق می پردازند.

 ریاضی فر گفت:‌این سرشماری به منظور برآورد آمار حیات وحش به ویژه گونه‌های شاخص و شناسایی گونه‌های جانوری، میزان زاد آوری و ترکیب جمعیتی، بررسی وضعیت زیستگاه‌ها و کمبودها و نارسائیها و تهدیدات آنها انجام می شود که در مدیریت مناسب و بهینه مناطق و زیستگاه های حیات وحش، کاربرد خاص و ویژه‌ای دارد.

وی در پایان افزود: تخریب زیستگاه و شکار غیرمجاز و بی رویه از مهم ترین عوامل تهدیدکننده حیات وحش استان کردستان محسوب می شوند.

استان کردستان دارای 4 منطقه حفاظت شده  و یک پناهگاه حیات وحش شامل منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه  بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت  39 هزار هکتار، پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت 3 هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصر به فرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده  است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز