خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

سرمایەگذاران بە حوزە تولید ورود کنند /با اعتبارات دولتی معجزەای رخ نمی دهد

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۰۳۸

استاندار کردستان وضعیت اشتغال را نگران کنندە ارزیابی کرد وگفت: تنها راە کاستن از بیکاری ورود بخش خصوصی و سرمایەگذاران بە حوزە تولید است چرا کە من معتقدم با اعتبارات دولتی معجزەای رخ نخواهد داد.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه درهم اندیشی فعالان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در کردستان با بیان اینکە مردم کردستان هموارە ریشە در اصلاح‌طلبی دارند و در هر دورە از اصلاحات حرف برای گفتن داشتەاند، افزود: بسیاری گلەمندند کە این دیدار باید زودتر انجام می شد و من چون خود را متعهد بە راستگویی بە مردم می‌دانم نیازمند شناخت در همە عرصەها و مسایل استان بودم.

مرادنیا افزود: من آمدەام که برای توسعە وجبران عقب‌ماندگی‌ها وقت بگذارم واین جلسە صرفاً به خاطر تراکم کاری و تسلط بر اوضاع بە تاخیر افتاد وگرنە من زحمات اعضای ستاد دکتر روحانی را فراموش نکردەام.

وی با بیان این کە من خواهان همراهی، همفکری و همدلی همە نیروهای اعتدالی و اصلاح‌طلب برای توسعە کردستان هستم، اظهار کرد: بر همە شما واجب است کە از من تعهد انجام کار و گزارش عملکرد بخواهید و من نیز خود را موظف بە اجرای برنامەها و وعدەهای دولت تدبیر وامید می‌دانم.

وی با بیان این‌کە من به عنوان استاندار دولت تدبیر وامید بە کردستان آمدەام، گفت: در این دولت کسانی مدیر خواهند شد کە برنامەهای دولت دکتر روحانی را قبول داشتە باشند و با همە وجود برای موفقیت برنامه های و اهداف  دولت تلاش کنند.

مرادنیا ادامه داد: همانطور کە در جلسە معارفە نیز اشارە کردم، با خود عهد بستەام کە با همە وجود برای توسعە همە‌جانبە کردستان کار و همە برنامەهایم در این راستا باشد.

وی به انتخاب و انتصاب مدیران اجرایی و دیگر پست‌های دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: من در انتخاب مدیرانم مستقل عمل می‌کنم و در درجە اول بە افراد شایستە، خوشفکر، تحصیلکردە و جوانان کردستانی بها خواهم داد کە از این رهگذر برای آیندە نیز، نیروسازی و کادرسازی انجام شود.

وی شرط اول انتخاب مدیران را تعهد بە انجام کار و فعالیت برای پیشرفت وآبادانی کردستان عنوان کرد و گفت: مردم از من برای انجام کار پاسخ خواهند خواست و من نیز باید عملکرد خود و مدیرانم بە نحوی باشد کە جواب شایستە و قابل قبولی برای مردم داشتە باشم.

مرادنیا ادامە داد: در دولت اول دکتر روحانی کارهایی شروع شدە است کە ما نیز در حال پیگیری آنها برای رساندن بە سر منزل مقصود هستیم.

استاندار کردستان از برگزاری جلسات متعدد با وزارتخانەها، کمیسیون‌های مختلف مجلس ومعاون اول رئیس جمهوری در این مدت خبر داد واضافە کرد: ما با وزارت نیرو در خصوص موضوع آب کە مهم‌ترین پتانسیل برای توسعە کردستان است بحث‌های مفصلی انجام دادەایم کە امیدواریم بە نتیجە دلخواە برسد.

مرادنیا با اشارە بە اینکە تغییرات در کردستان با تامل انجام می شود، افزود: زیرساخت‌های مدیریتی و فکر مدیریتی در این استان باید تغییر کند و در حال حاضر مشکل اصلی ما عدم هماهنگی مدیران و بانک‌ها است و اگر این مشکل حل نشود در کردستان مشکل اساسی پیدا خواهیم کرد.

استاندار کردستان در ادامە سخنان خود وضعیت اشتغال را نگران کنندە ارزیابی کرد و افزود: تنها راە کاستن از بیکاری ورود بخش خصوصی و سرمایەگذاران بە حوزە تولید است چرا کە من معتقدم با اعتبارات دولتی معجزەای رخ نخواهد داد.

وی در ادامە از وجود اعتبارات خوب و قابل قبول برای اجرای راەآهن همدان بە سنندج و فرودگاە سقز در سال آیندە خبر داد و گفت: امیدوارم راەآهن بە مرز باشماق و عراق برسد کە این امر سیمای توسعە را متحول می‌کند.

وی همچنین در خصوص زنجیرە تولید فولاد در استان نیز گفت: ایجاد زنجیرە تولید فولاد از کارهای پایەای برای توسعە استان است و امیدواریم بتوانیم دو کارخانە با دو سرمایەگذار در بیجار و قروە ایجاد کنیم.

مرادنیا ایجاد منطقە آزاد را مطالبە مردم دانست وگفت: با کمیسیون برنامە وبودجە وکمیسیون اقتصادی رایزنی‌هایی صورت گرفتە و آنها نیز قول دادەاند در این خصوص کردستان را یاری کنند.

استاندار کردستان از دیگر کارهای مورد نظر برای انجام را ساماندهی مرز دانست و گفت: برنامەهای وسیعی برای مرز در نظر گرفتەایم و امیدواریم از این پتانسیل موثر استفادە بهینە داشتە باشیم.

وی گفت: در آیندە نزدیک کولبری از مرزهای کردستان رخت برخواهد بست واین امر ممکن است در کوتاە مدت مقداری بە ضرر ساکنان باشد ولی بی‌شک در آیندە بە نفع خواهد بود.

وی ادامە داد: ما تلاش خواهیم کرد همان مبالغ حاصل از کولبری را برای مرزنشینان تامین کنیم و برای همیشە نام کولبری را از کردستان بزداییم.

بهمن مرادنیا همچنین از تامین کامل اعتبار جادە مریوان خبر داد و گفت: مشکل تامین اعتبار برای این جادە وجود ندارد و تنها مشکل اجرا در تونل‌ها وجود دارد کە در تلاشیم به صورت شبانەروزی و با کار بیشتر بە اتمام برسد.

استاندار کردستان در خصوص این کە نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران دخالت می کنند، گفت: بنای ما همکاری و تعامل با نمایندگان است و ضمن احترام بە همە آنها اعلام می‌کنم کە من هیچ تحمیلی را از جانب هیچکس نخواهم پذیرفت واین از شرط های من با وزیر محترم کشور هنگام تصدی استانداری کردستان بود.

مرادنیا همچنین وعدە داد: از زنان توانمند در مدیریت های گوناگون استفادە خواهد شد کە این امر تا دو ماە آیندە نمود روشن و عینی خواهد یافت.

در ادامە این مراسم استاندار کردستان با ابراز امیدواری نسبت بە این کە این جلسە هر شش ماە یکبار برگزار شود، اضافە کرد: در این مراسم جای خالی دکتر جلالی‌زادە کە زحمات زیادی برای کسب رای ۷۳ درصدی دکتر روحانی متحمل شدند، احساس می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز